Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Idag tidlig, leverte jeg han i bhg. Jeg hjalp til med å kle på han, for dem skulle ut og leke. Hadde god tid idag. Da vi kom ut, gikk den ene gutten bort til vognen til sønnen min, og så på den nye paraplyen som jeg kjøpte til sønnen min igår. Glemte å gjemme den bort. Isåfall gikk sønnen min bort og røsket til seg paraplyen og sa med skikkelig fresende stemme: nei, det er min. Og den andre gutten spurte så pent om han kunne få låne, men fikk enda et fresende svar tilbake. Ble litt flaut der jeg sto. Jeg skjønner jo godt at småbarn er lik, men han har blitt så voldsom til å frese mot andre barn i det siste. Syns han rett og slett er frekk jeg. Prøver å forklare han om deling og sånn, men tror ikke han skjønner så mye. Liker bare ikke den frekkheten hans.
camilla^ Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Det var og er til tider eldste jenta mi her i huset også. Hun og minsten var veldig glad i ordet dum enstund. Prøvde i det vide og det brede å si at det ikke var pent å si, at folk ble lei seg, at en bare kunne si det om en ting og ikke til mennensker. Men det hjalp ingenting, mer mot sin virkning. Så ga igrunn nesten opp og endte med at jeg sa. Slikt sier en ikke. Og det tok neimen ikke lange tia før det var nesten borte. Så det ar ejg sagt til andre ting. Ikke sint og sur, sier det bare iforbi farten om jeg hører de sier noe. (så hører jeg visking og tisking mellom de to små. "det er ikke fint å si slikt. Noen kan jo bli lei seg. Bare si slikt til en ting") De er jo litt herlige også da...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har nå begynt å bruke: sånn sier man ikke eller sånn gjør man ikke. Men ser ikke ut som sønnen min bryr seg noe særlig. Jeg må bli sint før han høre på meg, og det er ikke noe særlig. Har ikke lyst til å være sint på han når han bare freser mot andre barn. Ingen grunn til det. Jaja...håper han vokse seg fra det snart. Imens får jeg bare fortsette å snakke med han og forklare osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå