Gjest Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Er litt usikker..på sykehuset oppfordret de til samsoving, men leser jo stadig vekk at det øker sjansen for krybbedød.. Hva gjør dere?
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 har babyen i grindseng rett ved siden av senga vår på min side. Har aldri sovet sammen med ham bortsett fra et par ganger på lørdag morgen (er 4 mnd)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Hei Dersom du ikke røyker eller har drukket så er ikke samsoving så voldsomt farlig. Men et par tips har jeg :-) La babyen ligge med hodet sitt litt høyere enn deres, slik at hun ikke puster inn deres utpust hele natten. La også babyen ha egen dyne i sengen. Vi har samsovet en del når snuppa vår har vært urolig, men til vanlig så har vi henne i vugge ved siden av sengen vår. Fungerer strålende :-)
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hei. Jeg sov sammen med babyen min i nesten 3 mnd. Var eneste måten vi fikk nattero på. Hun nektet å ligge i sin egen seng ved siden av vår. Krybbedød er mest risikabelt ved samsoving hvis foreldrene er røykere. Ellers så sies det jo at amming skal være bra for forebygging av krybbedød, og snuppa mi hadde jo fri tilgang hele natte, og lå og suttet både for mat og kos. 2 uker før hun ble 3 mnd fikk vi henne til å begynne å sove i egen seng, og 1 uke etter fikk hun eget rom. Hun er nå 4 mnd. Jeg anbefaler deg å gjøre det som føles riktig for deg og babyen din. Du merker når tiden er inne for å gå til neste skritt. Lykke til videre.
snartmammapåny Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Han ligger stort sett i sin egen sing, men om han har vært urolig og ikke ville sove så har jeg hatt han i armen. Men prøver å unngå at det blir en vane. Har og skjedd at jeg har latt han sove i mine armer om morgonen om jeg trener noen timer til med søvn og han ikke vil ligge i sin seng mer. (Småen er 5 uker) Gjør det du føler er best. Det er jo kjempe kos å ha de små i armene, men personlig så sover jeg ikke så veldig bra da, men bedre med noe søvn enn ingen så da blir det lett til litt samsoving om småen ikke vil sove.
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Takk for svar:) Vi får henne ikke til å sove andre steder enn i senga vår, med eller uten oss oppi;) Røyker ikke, heller ikke alkohol når jeg ammer.. Hun har egen dyne, men det var lurt at hun skal ligge med hodet sitt høyere enn vårt..det hadde jeg ikke tenkt på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå