Alba44 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Regner med at det er vann som har kommet for legen skrev 1 i ødem sist, men lurer på om andre er plaget med "rare" fingre også? Er verst om morgenen.
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Ja fingrene er nummene og kraftløse.Klare ikke skjære opp brød engang.Men jeg har ikke noe vann i kroppen og dette sitter i hele tiden.
Mammapudding Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Mine fingre har hovnet litt opp i de siste dagene og føles rar rett og slett. Men om det er vann som er grunnen vet jeg ikke, skal spørre legen min når jeg skal på kontroll i neste uke:) Det blir værre når jeg går og når jeg er varm, da kjennes det ut som om fingrene blir kjempetjukke..men de blir bare litt tjukkere..
Alba44 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 Så de blir sånn uten vann også? Må nesten le noen ganger...Er avhengig for pauser mens jeg spiser middag f.eks. og må bytte hånd. Når jeg er på do i nattens mørke, så er det vanskelig å gripe papiret også. Komisk i grunn...
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Huff ja det er ekkelt,men går heldigvis over etter fødseln.Hadde det likedan da jeg gikk med førstemann.
Alba44 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2007 Betryggende å høre at jeg ikke er eneste med rare fingre ;o))
Alba44 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2007 Dytter denne opp til deg som lurte på det samme )
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Er nok et snev av de som heter "Carpal Tunnel Syndrom". Hadde det i forrige svangerskap, heldigvis ikke nå. For det er fryktelig ubehagelig! Tror det skyldes noen nerver i håndleddet som kommer i klem, så det har vel en LITEN sammenheng med vann i kroppen kanskje. Sist hadde jeg veldig lite av det, men var altså mye plaget med denne nummenheten. Så jeg vet ikke helt.... Hadde problemer med å kneppe knapper, lage mat, i det hele tatt gjøre ting med hendene. Men det forsvinner en stund etter fødselen. Jeg fikk også hjelp av fysioterapeut etter fødselen, og det hjalp. Hvis det er riktig ille og ikke forsvinner av seg selv, kan det også opereres. Men da skal det være ILLE altså :-) Altså ingen unormal svangerskapsplage dette her!
tti78 Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Det er en nerve som heter medianusnerven som sitter i klem på bøyesiden av håndleddet hvor den ligger under et bindevevsbånd som ligger i håndleddet. Det kan være både vann i kroppen og hevelse i dette båndet som gir plagene. Nerven går til tommel, peke- og langfinger, disse dovner derfor bort når nerven klemmes. For å gi nerven bedre plass kan du strekke hånda oppover, da får den bedre plass. Hvis du er veldig plaget tror jeg det går an å få en slags skinne som holder hånda på plass i en stilling som avlaster nerven. Plagene pleier å gå over en tid etter fødselen, hvis ikke går det an å operere (i god tid etter fødselen).
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Ja samme her. De er ømme, stive, klarer ikke lukke hånden om morningen og det verker og gjør vondt av og til også, og de dovner bort. Er nok vann ja. Har 2-3 i ødem nå og her forflytter vist vannet seg endel i løpet av dagen, våkner opp med kolosshender, dobbelthake og lepper som Angeline Joli ville missunt meg om morningen, men bare middel hovne føtter og legger meg uten dobbelthake og "bare" Pamela lepper og store hender om kvelden, men med gigantføtter, hehe...
Twins i magen <3 Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Jepp! Det er nok pga vann.. har det akkurat likt selv. Ekkelt, får ikke skikkelig grep om ting liksom. Lurer på om det er sånn det er å ha leddgikt... uff :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå