Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg litt om emmaljunga scooter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha ei ny sportstrille til å ta med når vi skal ut på tur, kjøpesenter, besøk osv.

Er denne lett? Lett å trille? Stødig?

Lett å slå sammen? Tar liten plass?

Hvor langt ned kan man legge ryggen, egner den seg til å sove i? (har lest at ryggen ikke kan legges helt flat) Poden er bare 7 mnd og sover en del på dagen.

Hvor mye koster den ny?

Har litt lyst på emmaljunga cerox også, men den er jo så dyr :-(

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Har ikke erfaring med mange forskjellige vogner, så jeg har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget. I forhold til den gamle Troll-vogna mi syns jeg imidlertid Scooter er både lett, lett å trille og stødig. Enkel og grei å slå sammen. Jeg syns ikke den tar så mye plass, men som sagt - jeg vet egentlig ikke hva man generelt mener med "liten plass"...;-)

Ryggen kan ikke legges helt ned, nei, men jenta vår sover fint i den, hun. Legges ganske langt ned. Skal poden sove mye i vogn, ville jeg imidlertid kanskje gått for en annen vogn med full liggestilling. Jeg er kjempefornøyd med Scooter, men sånn i ettertid tenker jeg at jeg kanskje heller skulle valgt Teutonia Timmy (Slet skikkelig med å velge mellom de to, men valgte til slutt Scooter pga utseendet:-)). De har omtrent samme kvaliteter, størrelse og vekt, men Timmy har altså full liggestilling, og man kan løfte opp den "stangen" over føttene, slik at det er bedre plass til f. eks. voksipose (men det er plass selv med stang, også, altså).

Scooteren betalte jeg 3200 for. Også har jeg kjøpt regntrekk og fotpose for rundt 600 til sammen i tillegg.

Skrevet

Hm,Emmaljunga scooter koster ca 2200,-...

Kjøpte en på lørdag,herlig vogn :)

Vogn 2190,-

Regntrekk 299,-

Fotpose 399,-

Kjøpte den på Bebito i Trondheim,super service :)

Skrevet

OJ! Det var stor forskjell; anonym 1 betalte 3200 for vogna og anonym 2 betalte 2200. Må nok undersøke priser i div butikker før jeg evt. kjøper en.

Jeg får ta med meg poden til butikken og prøvesitte denne vognen. Den er jo kjempefiiiiin! (i hvertfall på bilde) :-)

HI

Skrevet

Heisann

Vi har en emmaljunga scooter og er veldig fornøyd med denne. Vi kjøpte den når poden var ca.1,5 år. Den er lett og trille og stødig. Gutten vår klatrer opp og ned på denne som ingenting (selv om det ikke er å anbefale) og den har ikke veltet for oss. Vi har brukt den mye på skogstier og lignende og synes den fungerer bra. Den har ikke lufthjul noe vi synes er en fordel da vi ikke liker å punktere. Synes den blir forholdsvis liten når vi legger den sammen, men er nok ikke av de aller minste på markedet. Men, skulle jeg kjøpt en vogn til en på 7mnd ville jeg nok imidlertid valgt en annen vogn. Årsaken til det er (mine personlige meninger da - andre har nok andre syn på saken..):

- den er kun vendt fra deg, når barnet er så lite vil iallefall jeg ønske å se det.

- Ryggen kan ikke legges helt flatt, og barn på 7mnd bør etter min mening kunne ligge helt flatt da de ikke er så sterke i ryggen enda. Selv om hvilestillingen er helt ok.

- Det er kun demping i leddene bak og ikke foran.

Hvor mye den koster ser jeg andre har svart på og jeg husker ikke hva vi betalte for den.

Lykke til med vognvalget!

Skrevet

Ooops, sorry - går litt i kryss for meg her. Betalte selvfølgelig 2300 for scooteren, ikke 3200...;-) Går det virkelig an å være i ammetåka etter nesten ett år?

Anonym 1

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Et veldig godt poeng hh at den er vendt fra meg, det er best å ha mulighet til å se barnet. Så da må det nok bli en annen vogn slik i første omgang. Får evt kjøpe scooteren når han blir litt større.

Hmm.....begynne å undersøke vognjungelen på nytt da.

HI

Skrevet

Det blir jo ikke helt det samme, da, men du vet at det er er liten titteluke i kalesjen? Lykke til i vognjungelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...