Gå til innhold

Sukker i teen til et nyfødt barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett noe som jeg stusset litt over... En baby som ble født for ca 3 uker siden har mye luft i magen, på sykehuset fikk de beskjed om at det var en slags te som de fikk kjøpt på apoteket som skulle gjøre det bedre.Men de bruker en ts med vanlig sukker i... Skal nyfødte ha sukker i teen????Eller vanlig sukker i det hele tatt??Noen som vet??Den drikker te med sukker i enda, pleier ikke det å gå over?Luft i magen alltså..Hvorfor får egentlig babyer luft i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man gir jo kolikkbabyer sukkervann.....

Skrevet

Er vel kanskje KARVE te du sikter til,men må ikke ha sukker i den det kan jo gjøre vondt værre.Babyer svelger mye luft når de spiser og så kan de reagere på det mor spiser.

Skrevet

fenikkel te skal man bruke.

Skrevet

Sukker til nyfødte er greit ... de blir jo i noen tilfeller gitt sukkervann på føden...

Luft i magen kan vare i månedsvis (kolikk).

Som oftest får babyer luft i magen fordi de svelger mye luft når de spiser.

Ellers så er det vel som med oss ... enkelte matvarer/stoffer gjør at vi produserer mer tarmgass.

Skrevet

Jeg ble anbefalt karve te til min første.Hjalp litt,men var bedre at jeg passet på hva jeg spiste.

Skrevet

Det er en te som en kan kjøpe på apoteket som hjelper mot luft i magen. Mitt første barn hadde endel magesmerter (ikke kolikk) og da fikk jeg en oppskrift på helsest. på sukkervann (1ss sukker på 5 dl vann eller noe sånn) og det skulle virke smertelindrende. Det gjorde vel det til en viss grad.

At babyer får luft i magen kan komme av at tarmene ikke er helt utviklet og at de er så tynne at når store luftbobler skal igjennom blir det vondt.

Vi fikk anbefalt Minifom dråper fra apoteket og de virket veldig bra. De dråpene "sprengte" de store luftbobblene til mindre bobbler og da kom de lettere igjennon tarmen.

Skrevet

Babyen kan få luft i magen av det mamman spiser/drikker. Min reagerte når jeg drakk brus, spiste salat og sterk mat.

Skrevet

Sukkervann er fantastiske greier. Vi bruker det på jobb når vi tar blodprøver av spedbarn. Svært smertelindrende :)

Og så er det kjempebra for små babymager som har vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...