Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Plutselig kom det rennende en liten skvett her nå, var ikke store mengden men nok til at det kjentes ut som jeg "skvettet på meg" (hihi). Har ikke hatt noen urinlekkasjer tidligere og dette var helt luktfritt og blankt. Ikke provosert av noe nys eller noen ting. Bare "pang" liksom. Kan det ha vært fostervann som begynner å lekke??? Legger til at jeg er 31 uker.
VinterSol+2 Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 fostervann lukter litt, i følge jordmor, så det kan godt være utflod. Jeg har hatt slik tynn, vannliknende utflod lenge. Men igjen da, i følge min jordmor, er det en enkel test som kan gjøres; når du sitter på do og tisser. Dersom det kommer mer når du er ferdig å tisse, (feks når du reiser deg) og det ikke nytter å knipe igjen, da kan du ha en lekkasje. Dersom du føler deg usikker (babyen bør jo helst ikke komme så tidlig som nå) så ring fødeavdelingen. Ta på deg et truseinnlegg (ikke et sånt som absorberer lukt osv, da bør du heller bruke et normalt bind) og så tar du dette med inn på føden. Der vil jordmor lukte på bindet for å se om det er fostervann. Men det er ikke uvanlig å ha tynn, vannliknende utflod der du er i svangerskapet, altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå