vårspiren Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Vi har bestemt oss for å kjøpe ei ekstra vogn (fortrinnsvis brukt) som kan stå hos foreldrene mine (i en annen by), slik at vi slipper å fylle hele bagasjerommet med vogn hver gang vi reiser til dem. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Vi har en Simo kombi og en Quinny buzz fra før. Veldig fornøyd med disse, men har lurt på å kjøpe en Teutonia Mistral. Tenker det er lurt å ha vendbart håndtak og en vogn som er forholdsvis liten sammelagt. Jenta vår er 10 mnd. Vil helst ha fire hjul siden besteforeldre ikke er så gira på "disse nymotens trehjulingene". Og så må det være ei fin og solid vogn. Noen som har forslag til hva jeg skal se etter? Hva tror dere jeg må gi for en mistral brukt? Jeg vil ha 2006 modell, for de eldre modellene er jo superstygge...
allegodetingertre Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jeg tenkte også på mistral, kjempegod vogn, tar liten plass å ha den stående og god å trille. Kjøp 2005 mod eller nyere, de er lettere enn 2004 og eldre. Jeg ville nok ikke betalt mer enn 3000 kr, det er ofte tilbud på mistral.
vårspiren Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2007 Tilbud på Mistral? Det har jeg faktisk ikke sett før. Noen spesiell butikk jeg bør holde øye med da? Er det noe negativt med denne vognen i det hele tatt? Eller kun positivt? Er den vann og vindtett slik som Simo-vogner?
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Jeg vil absolutt anbefale Mistral. Vi har den og er veldig fornøyd. Den er ikke vanntett, så du må ha et regntrekk til den. Det som følger med er veldig stivt og rart. Jeg likte det ikke. Det er laget et annet trekk som passer til som er veldig fint, men tror det er litt dyrt. Jeg bruker simo sitt, det passer fint. Hvis du evt vil gå for en ny vogn så selger Rita Holm vogner hun importerer fra Tyskland. Mistralen koster bare 4200 hos henne. Jeg kjøpte hos henne og er veldig fornøyd, veldig god service.
vårspiren Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2007 Ja, jeg hadde sett for meg å bruke max 3000 på ekstavogn. Har sett noen (06 mod.) på finn.no før i prisklassen 2200 til 2800. Men da var jeg ikke helt sikker på om det var en bra vogn, så derfor kjøpte jeg ikke. Men nå som jeg hører så mye positivt om den så angrer jeg på at jeg ikke kjøpte med en gang jeg så en som var fin...
allegodetingertre Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Det eneste jeg syntes var litt negativt med den var at den er litt lav som bagvogn, men du skal jo bruke den som ekstravogn, ville ikke tenkt på det da! Som sportsvogn var den helt topp! Jeg brukte også simo sitt regntrekk på den, passet perfekt!
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Vi kjøpte en brukt simo sportsvogn med lufthjul. Betalte 1000 kr for den. Vi kjøpte den til å ha hos svigers pga den kan legges helt ned ryggen på, blir helt flat. Vi tengte at siden vi får en til til høsten, så er det greit å kunne bruke den til babyen også når vi er der, så slipper vi å dra på noe siden vi tar fly for det meste. Så tenk etter om det er flere barn som skal kunne bruke den, både baby og litt eldre. Ble litt langt dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå