Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 For 1 år siden fikk jeg og min samboer en liten gutt. Under svangerskapet hadde vi ikke sex i det hele tatt, dette var greit for begge da ingen av oss hadde spesielt lyst til dette. Før svangerskapet hadde vi et godt sexliv. Nå er altså pjokken født å har blitt 1 år, men ingenting skjer imellom oss i senga. Hun ammer ham morgen å kveld så jeg lurer på om dette har noen sammenheng? Det har nå gått så langt at jeg ikke tørr å tilnærme meg henne noe mer, gjør jeg det "sovner" hun svært fort. Dette kjenner jeg nå begynner å tære på forholdet, jeg har jo nesten et mer intimt forhold til min søster enn hva jeg har til henne. Kan ammingen ha noe av skylden eller er dette bare noe jeg "trøster" meg med? Hilsen frustrert som må prøve noe for å redde forholdet.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 uff,ikke godt å si.Kanskje det bare er fordi at hun føler seg veldig sliten rett å slett?Det har vertfall jeg fjort til nå.Vår jente er 14 mnd,og det er først nå at feks sex livet begynner å bli som før.Egentlig bedre faktisk:)Jeg kan jo bare prate for meg selv da,men jeg blir veldig fort sliten å etter en lang dag med minsten,var jeg helt utkjørt.Orket vertfall ikke sex.Det sto laaaaaaaaangt nede på min liste.Men nå er alt blitt bedre,sikkert fordi jeg føler minsten krever mindre også.Sover litt lengre om morgnen blant annet.Men hva med å la henne sove ekstra lenge da en morgen??Hjelper ikke?ps jeg sluttet å amme da hun var 8 mnd..
Nuss Nuss Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Jeg hadde nesten like stor sexlyst både før og etter fødsel! Det eneste jeg ikke klarte var at gubben rørte brystene mine mens jeg ammet! Etter nr 1 hadde vi sex 2 uker etter fødsel! Klarte ikke vente lengre! Nå har det gått 4 uker og jeg har enda ikke hatt lyst men tror det kommer av at på slutten av dette svangerskapet barberte jeg meg ikke nedentil, begynte igjen for 3 uker siden og har nå masse prikker som klør og svir pga for lenge uten å barbere meg! Frister ikke så mye å ha sex når man klør og er sår. Gleder meg til dette er overstått og huden der nede igjen er vandt til barberingen. Men mange kvinner mister sexlysten under amming. Ta problemet opp med henne og evt tilby deg å holde deg unna brystene. Det var og er et problem for meg! Mistet lysten hvis han rørte ved meg der. Men det går jo ann å glede henne på andre måter!=:-D
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Hmm, er nok ganske individuelt det der. Hormoner har nok litt å si. Så lenge man ammer kan man sånn sett sammenlignes med en kvinne i overgangsalderen. Personlig merker jeg økende sexlyst ettersom ammingen avtar, men det har nok også sammenheng med å få nok overskudd. Barnet vårt er snart 8måneder. Håper det løser seg snart for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå