Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp komt hjem fra UL, og er skikkelig skuffet. Var på UL for 2,5 uker siden og fikk da vite av gynekologen at jeg måtte komme tilbake - de var usikre på termindatoen. Jeg spurte han da om jeg kunne få vite kjønn, og han sa at det skulle jeg få vite neste gang. Da jeg var på min først UL var jeg ikke overbegeistret for han gynekologen, og ble ganske glad da det viste seg at jeg skulle få komme til en kvinnelig gynekolog for å ta UL i dag. Kom inn på rommet i dag og ble møtt av en dame som jeg ikke forstod halvparten av hva hun sa. Og hun nektet å fortelle hvilke kjønn hun trodde det kom til å bli. Skikkelig ubehagelig rett og slett... saken ble ikke bedre da jeg gikk opp på fødeavdelingen for å snakke med jordmoren, og da jeg fortalte om det med UL (at jeg ikke fikk vite noe) så bare lo hun jordmoren av meg og sa at jeg måtte bare vente til fødselen.. Ble rett og slett lei meg. Hadde kjempelyst til å vite om jeg skal ha en guttebaby eller en jentebaby, slik at jeg kan forbrede litt. Jeg er godt klar over at legene kan ta feil, og presiserte dette flere ganger, men ingen hørte på hva jeg ønsket. Alt var bra med babyen i d minste - og jeg fikk temindatoen ca en uke senere. Skikkelig oppgitt over sykehuset jeg må forholde meg til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffa, det hadde jeg også vært, men det er jo slik at man ikke alltid kan se kjønnet på ultralyd, og da er det ikke så mye å gjøre. Det viktigste med ultralyden, som mange av oss faktisk glemmer, er jo for å se at alt er bra med barnet og for å bestemme tremin, å evt. få vite kjønnet er en ren bonus. Du kan jo evt. bestille privat og betale, men da er det heller ingen garanti for at de kan se det. Lykke til!

Skrevet

jag e selv veldi nøjd med den gynekologen jag går til før UL, om jag blev behandlad som du beskriver så hade jag gått til en annen. Jag tror att det blir veldi mycke rutine før noen leger och att de glømmer att detta er det størsta som hent oss. Stå på dig

Skrevet

Skjønner veldig godt at du er skuffet. Det er jo så viktig at de i helsevesenet er positivt innstilt og de skal iallefall ikke le og være nedlatende mot deg. Jeg var så heldig at hun kunne se kjønnet. Det viktigste for meg var at babyen var frisk og riktig utviklet, men jeg hadde blitt skikkelig skuffet hvis de ikke kunne se kjønnet. Jeg knyttet straks et sterkere bånd til den lille og til lille jenta mi. Håper at du har bedre lykke neste gang hvis du vil på ultralyd igjen. Hvor bor du? På Ullevål sykehus var jordmoren på ultralyd enestående!!!

Skrevet

Legger til at jeg spurte om hun kunne se etter kjønnet FØR selve UL`en begynte - og det var da hun kom med en lang lekse om hvor skuffet vi kunne bli visst hun tok feil (noe vi er VELDIG klar over).. såklart er helsen til barnet det viktigste - og jeg spurte hele tiden om alt mulig så fint ut...skulle liksom vere MIN dag i dag det her - skulle ønske de brydde seg om mine ønsker også...

Skrevet

Hei.. Jeg var også på UL den igår. Vi fikk verken info. om hvordan morkaka lå, hvor mye fostervann osv.. Spurte også om å få vite kjønn, men d eneste hun sa var at hun ikke hadde sett noe pung eller tiss under undersøkelsen, men at vi måtte vente til fødselen.. Føler at hun ikke brydde seg om å se etter engang. Vi fikk så lite info. om barnet vårt at vi begge ble veldig skuffet. Ringte til en privatklinikk idag som ga oss ny UL neste onsdag. Drar ikke dit for å få vite kjønn, men for å få mer info. om barnet jeg bærer på. Håper en privat lege har tid til å forklare meg mer om hvordan det står til i magen min.

Skrevet

Hvis det er til trøst så fikk ikke jeg vite kjønn i dag heller, Oktober2007. Men det er nok mest dumt akkurat nå. Blir sikkert uhyre spennende før den store dagen kommer:)

Da finner vi heller en annen måte å "bånde" med nurket på, istedet for å tenke i prinsesse- eller prinse-baner. Right?

Skrevet

Nå må dere gi dere,,jenter! Høres ut som en gjeng med bortskjemte drittunger, dere....

Ul er først og fremst for å sjekke at alt står bra til med barnet, hva med litt glede og takknemlighet i forhold ti det? Og litt ydmykhet overfor oss som har reelle problemstillinger etter å ha vært på ul?

Skrevet

Nei vet du hva! Har ikke hørt maken til tull. Slik er det heldigvis ikke hos oss. Gynekolog og jm du gikk til må være av den gamle skolen.....

PRøv å finn deg en annen gynekolog!!

Lykke til!!!

Skrevet

hva med å bestille deg en privat ul da? evt en 3dultralyd?

Skrevet

Utrolig irriterende at man skal bli stempla som borskjemte drittunger forsi man ønsker å vite kjønnet?? Selvfølgelig vil man først og fremst vite at alt er bra med barnet, men når man først ligger der og ser på dette barnet hvorfor da i alle dager ikke fortelle det hvis man ser det??? Skjønner ikke den arrogante holdningen til visse jordmødre!!

Skrevet

Det er det jeg også reagerer på - måten noen jordmødre prater til gravide på.

Skrevet

Hvilket sykehus var dette??

Ikke Ullevål håper jeg!!!!!!

Skrevet

"skulle liksom vere MIN dag i dag det her"

Tror du har misforstått bittelitt hva UL-undersøkelser handler om...

Skrevet

Ja, gudbedre Anonym! Du må ikke tro noe annet enn at jeg er overlykkelig for at alt så fint ut. Kjønnet får man jo vite uansett.

Er det lov å spørre hva som var galt på ul?

Skrevet

Jeg opplevde nesten det samme som deg hi, men jeg reagerer heldigvis ikke på samme måte. De som svarer deg her inne med at du må finne deg en annen gynekolog er nok litt bortskjemte. Det er faktisk ikke slik at man må ta det som en selvfølge atman får vite kjønn. Om det var noe galt med morkaka så hadde de sagt fra. Er dere hypokondere eller? Vær fornøyd med å få komme på ul, ikke klag om alt. DRITTUNGER:..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...