Gå til innhold

Er jeg urimelig, angående hund,katt og barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så ofte at jeg krangler med samboeren heldigvis, men vi hadde glemt å lufte valpen da vi skulle til jordmor tidligere. Resultatet var tiss på gulvet og masse dritt ved siden av. Synes dere jeg er urimelig når jeg sier at vi burde hatt en egen bøtte til å bruke når vi vasker opp hunde og kattetiss og bæsj fra gulvet?? Ville dere bruke samme bøtta til gulvvask og til tiss og bæsj? Han mente det var galskap og at jeg var syk som i det hele tatt tenkte på det. Jeg har trumfet gjennom egen gulvklut da, men likevel...æsj! Argumenterte til og med hvor kvalmt det blir når babyen kommer og det ligger tarmbakterier i en hinne over hele gulvet. Han har skikkelig piggene ute generelt sett når det gjelder denne valpen, da. Valpen er søt den, men hund er ikke førstevalget mitt for å si det sånn.... Synes dere jeg overdriver..?? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke akkurat galskap å bruke egen klut og bøtte,da... ei bøtte og en klut koster ikke en formue,og tar heller ikke stor plass! Den kunne han vel gitt seg på!

Nå er vel sikkert valpen stueren når babyen kommer,så da er jo tiss og bæsj på gulvet et problem dere ikke lengre har,bortsett fra små ulykker som sikkert kan skje...

Det er krevende med valp,og jeg hadde vel ikke villet skaffe en i den tida man venter barn,men ellers tror jeg bare det er er kos å ha dyr og barn sammen,det går som oftest helt fint. Har selv hund,men han er en gammel traver,så han er ferdigoppdratt,det føles litt okei mtp babyen som kommer. Greit å bare tørke bajs etter èn av dem,liksom.

Bruk litt ekstra innsats på valpen nå i tida før barnet kommer,gå kurs og gjør en skikkelig grunnjobb med han,så blir det mindre stress når den lille kommer. En veldressert hund er veeeldig behagelig å ha i hus,og det vil gjøre hverdagen til deg som skal gå hjemme med begge,mye lettere!

Skrevet

Veldig enig med deg jeg. Har selv både hunder og katter. Men er det "uhell" (føles som de gjørs på da..) så bruker vi tørkepapir/dopapir til å tørke opp/plukke opp og antibakterielle engangskluter etterpå. Ellers så føler vi ikke at vi får det rent igjen. Kjøper de kjekke pakkene som Lidl selger, god lukt og antibakerielle:)

Stå på ditt, det er nok bakterier om vi ikke skal tenke på hva hunden/katten har spist også... Våre er jo ute og drar inn både mus, fugl, gamle bein(hvor finner de slikt?) osv... Ikke kjekt en plass.

Lykke til med valpen og babyen:)

Skrevet

Skal bare kjøpe en ny bøtte, jeg, og merke den med hund og katt :-) Valpen er så og si stuerein og hun fikk kjempegode tilbakemeldinger av trenerne på hundekurset, hun var den beste eller en av de to beste han hadde hatt på kurs noen gang. Det er en jakthund, sambo jakter og det er egentlig aldri rett tidspunkt å skaffe seg valp, verken når jeg er gravid, når baby er liten eller når ungen er et par år. Hadde ALDRI trodd at det var så mye oppfølging og ..ja, PEZ altså. Men det blir nok bra når hun blir eldre!!! Jeg skal ikke dra denne noe særlig lenger, bare så godt å få litt tilbakemelding..!

Skrevet

Vi har katt og skulle uhellet være ute (har aldri vært med ang. tiss og bæsj men et par ganger med oppkast), så er det masse papir, for å tørke opp, og kaste i do, skyll vekk.

Deretter JIF eller annet vaskemiddel sprayet på golvet og tørke/vaske med papir.

Ikke noe golvklut med bakterier for meg nei...

Skrevet

Hva med papir først og mopp og engangsklut etterpå? Så kan du grovvaske med det før du ev. vil gå over med bøtte og vanlig golvfille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...