Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 dager har fått gult puss i begge øynene, startet i går. Det kommer ikke like mye hele tiden virker det som. Har noen av dere tips til hva vi kan gjøre? Øyet er ikke betent ellers.

Dryppe på morsmelk, eller tørke med en kompress fuktet med morsmelk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kok litt vann å tadet på bomull som du stryker under øynene hans (utenfra og inn) og så tar du å stryker fingeren din i øyenkroken hans..så tar du morsmelk i øynene hans... det hjalp på gutten min

Skrevet

Sjarmøren hadde og det. Jeg dryppet noe morsmelk (når jeg kom på det) og tørket med ren klut og varmt vann. Gikk over etterhvert. Så hadde vi en periode hvor det tettet seg til rett før en forkjølelse, og nå er det helt borte. (8,5 mnd gammel)

Skrevet

Takk for tips, da prøver vi det. Vil unngå at det blir betent!

Skrevet

Lillemann hadde det samme da han var et par uker gammel. Jeg dryppet morsmelk i øyet hans og pusset var borte dagen etter. Ellers kan du prøve å dryppe saltvann i øyet hans og det skal også hjelpe å massere tårekanalen (rett under øyet inni kroken) fordi da løsner det som evt er tett. Lykke til da:)

Skrevet

Vi gikk til legen og fikk øyedråper i tillegg til at vi skyller med saltvann. Begge våre har øyekatarr.

Skrevet

Min hadde gufe på øye da han var 2-3-4 dager gammel. Øyet var litt gjennklistret i øyelokkene. På føden sa de at jeg ikke behøvde å gjøre noe med det. Det ville forsvinne av seg selv, var vist vanlig blant nyfødde.

Men OM jeg ville gjøre noe med det så kunne jeg ta en klut/kompress med litt vann og vaske det forsiktig bort.

Hos mini forsvant det av seg selv. Jeg trengte ikke å gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...