FrøkenKnallkul Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Jeg lurer litt på om jeg nå har begynt å få litt vann i kroppen. Har hatt en jevn og fin vektøkning helt frem til den siste uka, hvor jeg plutselig har gått opp 2,5 kg. Uten at jeg spist og trimmet verken mer eller mindre enn før. Merker at det "strammer" litt i leggene og føttene, spesielt når jeg står, i tillegg til at jeg får ganske dype merker etter sokkestrikken. Men jeg klarer ikke å se at jeg har blitt noe større i legger/føtter. Kan jeg regne med at det er litt vann i kroppen jeg har begynt å få??? Er forresten i uke 31 nå. Synes det er litt vanskelig å vurdere hva jeg skal si når jordmor spør...
laffe*høygravid* Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Er nok vann i kroppen du har ja! Jeg har veldig mye vann i kroppen, og det begynte for noen uker siden (er 34+0 i dag). Startet ganske pent, men nå våkner jeg med hovne legger... og utover dagen blir føttene veldig stramme og tjukke, og jeg får dype merker etter sokker, sko, bukse... ja, alt som ligger inntil beina... bruker støttestrømper hver dag nå, det hjelper.
FrøkenKnallkul Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 OK... Takk for svar! Da går jeg ut fra at dette er begynnelsen på vann i kroppen. Hvordan startet det for dere andre? Begynte det slik i det små, eller kom det masse på en gang?
Chunky81 Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Begynte i det små med meg. Er nå i uke 35 og har til tide ganske hovne føtter og fingrer, men det startet med bare føttene for 2-3 uker siden. Håper bare på at det ikke blir noe verre....
Solskinnsjenta Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Jeg fikk veldig hovne bein en kveld vi hadde kost oss med chips. Etter det har jeg det stort sett hele tiden, men prøver å holde det i sjakk med å drikke masse vann, holde meg unna salt, og bruke støttestrømper. Anbefaler også å prøve å holde blodsirkulasjonen i gang. Ikke stå/sitt for lenge i ro om gangen. Masser leggene om kvelden før du legger deg - gjerne med en fet bodylotion - veldig godt. Unngå sokker med strikk, kjøp sånne relax-sokker - de har dem på de fleste dagligvarebutikker. Hvis du plutselig merker at du får mye vann/hovner opp i ansiktet/fingrene, og får hodepine og svimmelhet, samt mye vektøkning kan dette være symptomer på svangerskapsforgiftning. Da skal du ta kontakt med lege/jordmor og få en sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå