Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Har bekkenløsning og vært sykmeldt de to siste mnd av sv.sk. Har hatt så vondt at legen henviste meg til fysioterapi. Ei på jobb hadde også bekkenløsning når hun var gravid, så ille at hun var sengeliggende. Hun har nå sagt til en kollega at så lenge jeg ikke var sengeliggende burde jeg nå klare å jobbe litt da. Det hadde hvrtfall hun villet gjort om hun kunne bevege seg. Og hun mente jeg ikke visste hvordan det var å ha skikkelig bekkenløsning. Hyggelig at noen kjenner kroppen min så godt!
amilde 11.06 Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Kanskje hun burde tenke på at hvis du fortsetter i jobb så kanskje du og blir sengeliggende. En lege sykemelder ikke for moro skyld. Prøv å hev deg over slike idiotiske kommentarer. BL bør taes alvorlig, noe heldigvis legen din gjør. Ønsker deg lykke til!
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Slike duste-kommentarer må du bare heve deg over!!! Du vet selv hvor vondt du har, og hva du greier. Og BL skal man ikke provosere, kanskje du aldri blir bra igjen hvis du ikke bremser nå... Jeg er også sykemeldt nå pga BL og sliten, hvis folk mener noe om det så går d inn d ene øret mitt og ut d andre. Jeg VET hvor vondt jeg har, og hvordan jeg ikke får sove om natta pga smerter...
Regnbuemor til 2 Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Uffda. Noen skal liksom altid bare "renne" ut av seg med drit og da.... Klart du kjenner din kropp best! Jeg har vært sykemeldt siden 1. desember jeg pga BL, og det er ikke alle de dagene jeg har vært så syk at jeg ikke har kunnet gjøre noe. Har hatt mye dårlig samvittighet for jeg har følt meg helt fin, men fysioterapuaten min har sett skrått på meg og sagt, "du skal IKKE tilbake til jobb nå nei", og grunnen til det er at man kan få vedvarendre BL etter fødsel om man ikke tar vare på seg selv i svangersskapet, og BL etter fødsel er visst veldig lite bra:( Hev deg over denne kvinnens dumme kommentar. Det er din kropp, dine vondter. Masse god bedring, håper du får mange fine symptomfrie dager (uten at du skal ha dårlig samvittighet for det). Og lykke til vidre.
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Har slitt med bekkenløsningen min i de tre årene som har gått etter at min sønn ble født. Dette har hindret meg i en rekke aktiviteter som jeg gjerne ville vært med på. Bare det å sitte på gulvet å leke med gutten min har til tider vært umulig. Hadde jeg vært i jobb denne tiden (hadde på forhånd valgt å skulle være hjemme denne perioden) så hadde jeg vært sykemeldt mer eller mindre hele denne tiden. Så jeg kan virkelig ikke få understreket nok hvor viltig det er for deg, for den familien du er i ferd med å få og også for ditt yrkesaktive liv, at gravide med BL ikke leker flink-pike og presser seg for langt men tar hensyn til kroppen. Husk at det kommer en tid etter graviditeten også:-) Dama på jobben din må man bare le av...tenk å skulle bruke noe slikt til å forsøke å hevde seg selv...
m den lille Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har mer vondt enn deg ergo er jeg en bedre person enn deg?? Dette minner meg om "pappan min er sterkere enn din pappa" diskusjonene vi hadde som barn! Du kjenner kroppen din best, og forhåpentligvis vil dine kollegaer bare flire av henne og se hvor patetisk det er å prøve å hevde seg på denne måten. Hvis det var slik din kollega så på sin bekkenløsning var det ikke rart at hun ble sengeliggende - det hadde jeg også vært hadde jeg ikke tatt det med ro! Fortsett å ta det med ro og gjør det du kan i hverdagen, med minimalt stress og provokasjon. Med god samvittighet!
Mikaelle7 Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Det der er IKKE noe du skal gidde å ta inn over deg i det hele tatt, skjønner at det ikke er så lett, men det er bare for dumt. Hev deg over det. Verden er full av mennesker som har behov for å trykke ned andre for å føle seg bedre, fordi de har så mye gørr inni seg i utgpkt. Og hvis man skal la seg styre av dem, får man et like trist liv selv. Klart du må ta hensyn til kroppen din nå, før du er altfor dårlig, kan jo gjøre stor skade hvis du ikke bremser ned nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå