Gå til innhold

Lavt jernlager, men orker ikke bli mer forstoppet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar på prøver nå og jern (ferritin) ligger på 8, jeg har sagt før jeg ikke vil ta jerntabletter pga av magen, så legen foreslår jerninjeksjoner, er det snillere mot magen?!

Lavt b-12 hadde jeg og, så må ta b-12 injeksjoner og, men det har såvidt jeg vet ingen påvirkning på en ellers treig mage...?

Har det noe å si for babyen at man har lite jern, eller er det bare meg det går utover?

Noen som vet? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv amino-jern på helsekostbutikken. Jeg lå rundt 9 i blodprosent uansett hvor mye av apotekets hem-jern jeg spiste. Så prøvde jeg amino-jern fra helsekostbutikk og etter bare et par uker hadde jeg plutselig blodprosent på over 11!! Og det beste av alt; det påvirker IKKE magen. Hurra!

Skrevet

Oi, takk for tips!!

Det skal sjekkes ut :)

Skrevet

Ellers går det jo an å prøve "gamlemåten" - spise leverpostei, grønne grønnsaker, grove kornprodukter og kjøtt, og ellers slikt med mye jern i. Sammen med c-vitamin, som øker opptaket.

Skrevet

Opplevd akkurat det samme, med ferritin på 7. Spiser Hemofer, som er ikke forstopper i det hele tatt. Tar 3 om dagen. Anbefales!!

Skrevet

floradix formula fås kjøpt på vanlige matbutikker.Helt naturlig produkt,uten noe humbug i.forstopper deg ikke heller.Ta en slurk hver dag i 14 dager-så skal du se det ordner seg fort.

Skrevet

floradix er topp! brukte den da jeg var anemisk:)

legg tli c-vitamin når du tar jern, og drikk mindre melk (melk "spiser opp" jernet, så drikk melk og ta jern til forskjellige måltider)

Skrevet

Te hemmer også jernopptaket. Kiwi, rødbeter er også gode jernkilder.

Det er nok mest deg det går utover med lavt jernlager. Ettersom man mister endel blod under fødselen blir man veldig slapp etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...