Tussi og Maja Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hvor viktig er det egentlig å koke alt, dvs smokker, flasker osv nå når alt de får tak i havner i munnen (pledd, leker, klær osv)? Jeg fortsetter å koke jeg alså.. Bare litt komisk, for hun må jo få så utrolig mye baselusker og svineri i seg når hun holder på slik... Hvor lenge driver man egentlig på å koke smokker og flasker?
måken og vesla Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Godt spørsmål! Og bare vent til hun skal ut i sandkassa og smake på sanden, som det sikkert er en katt som har tisset i... Saken er at når de putter alt mulig i munnen så får de i seg mye bakterier. For det meste styrker dette immunforsvaret... Jeg koker ikke smokker, men det er fordi på den smokken hun liker så stod det på pakken at den måtte kokes før bruk første gang og at det deretter var tilstrekkelig å skylle den. Jeg har ikke pumpet noe særlig, men hvis jeg skal pumpe melk kommer jeg nok til å koke pumpe og flasker. Men om det er mest for mine pupper sin del, eller hennes del vet jeg ikke helt. Jeg vet ikke om bakteriene som bor i melk er værre enn andre??
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Har tenkt på det samme. Jeg fortsetter å sterilisere jeg, men det er fordi jeg allerede vasker sånn cirka hundre flasker om dagen (føles sånn ihvertfall), så da slenger jeg i smokkene en gang i uka eller noe. Men vi kan sikkert slutte sånn rundt nå som jentene er 3 måneder tror jeg, de smaker jo på alt likevel.
Bellen^2 Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Jeg var på HS forrige torsdag og spurte om dette med koking av flasker og pumpeutstyr. Helsesøster der mente at jeg ikke trengte å koke flaskene lenger, bare vaske med Zalo (eller annet vaskemiddel) og skylle de godt. Pumpeutstyret holdt det å koke en gang i uka. Jeg pumper hver kveld så det var en lettelse:) Smokkene koker litt sånn det passer, men han bruker de for det meste inne og er vi ute og den faller i bakken så får han en ny.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Hei. De første ukene kokte vi flaskene... men nå i det siste går de rett i oppvaskmaskinen og så kjører vi den heller på høy temperatur. Det fungerer helt bra det. Smokkene skyller jeg for det meste. Men tar og koker de innimellom. Men jeg tror de bare har godt av litt bakterier jeg..Det er jo ett hav av dem der ute som de må lære seg å takle allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå