Mamma til Nathaniel Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Min slimpropp gikk på fredag, og det var en ny opplevelse for meg da jeg ikke opplevde det med førstemann. Det som skjedde var at det var noe som "klasket" i gulvet på badet etter at jeg hadde dusjet. Da jeg så ned lå det masse slim iblandet litt blod der. Det kom også striper av blod på papiret en times tid etterpå. Jeg ringte jrdmor og spurte hva det kunne være, og ble sendt til kontroll på sykehuset iom at jeg hadde ganske regelmessige kynnere i tillegg. Legen på sykehuset konstanterte at det var slimproppen som hadde gått, og at livmortappen var utslettet. Ingen åpning, men relativt moden.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 I forrige svangerskap gikk slimproppen min da de første små-riene startet. Jeg ble kvalm og kastet opp. Når man kaster kraftig opp så strammer jo magemusklene seg. Plutselig kjente jeg at det kom noe merkelig i trusa. Jeg sjekket, og der lå det en diger gele-aktig greie. Den var så stor at den fylte hele håndflaten min (jeg syntes det var kjemperart, fordi jeg innbilte meg at en propp skulle se ut som en propp...) Den så ut som sånn gele som man lager til barnebursdag - rett før den er ferdig stivnet liksom. Den var slett ikke pen - ganske brun av gammelt blod.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Jeg er i uke 35+5, og for to dager siden kom det ut en svært rar klump. Jeg ringte føden og beskrev den, men de hadde ikke hørt noe lignende før, noe som kanskje heller ikke er så rart når jeg beskrev den slik: 1 x 1 x 1 cm lysebrun klump, faktisk akkurat likedan som en kyllingbit i en kyllingsalat (med fiber og alt og kanskje bittelitt blod i, og egentlig ikke noe gelekonsistens som jeg har lest, ja, jeg vet det høres komisk ut). Jeg måtte møte opp på føden (mest av andre årsaker) der jeg viste fram "biten" min i en gjennomsiktig pose. Hun mente det var en del av slimproppen, og hun sa den kunne løsne litt stykkevis. I går leste jeg i en bok at slimproppen ofte var lysebrun, så kanskje de hadde rett? aner ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå