Gå til innhold

Feirer dere barnts bursdag sammen med barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og familien hans og din sammen? Vi gjorde det i fjor og det gikk ikke veldig bra fordi barnefar brukte hele dagen på å krangle med meg og eks-svigermor og far var sure på meg... Så vil barnefar at vi skal gjenta i år. Jeg vil jo helst at det skal gå for dattra mi sin skyld, men på et år har forholdet mellom meg og barnefar bare blitt litt bedre og vi krangler enda. Eller...han bruker hver minste mulighet til å være vrang og kranglete. Jeg har ny samboer som barnefar ikke har giddet å håndhilse på engang...Også vil barnefar at vi skal be begge familiene og han selv hjem til meg og samboer da for å feire bursdag... Jeg er så usikker. Samboer syns i utgangspunktet det er greit, men som meg, er han kritisk pga den konstante negative oppførselen din bf og familien hans... Snuppe blir to år. Hva syns dere og hva gjør dere selv? Jeg vil gjerne gjøre det riktige, men tror ikke det er riktig om det ender med at mamma og pappa krangler og det er utrivelig på bursdagen hennes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha to forskjellige feiringer på Martins bursdag, men det er mest pga plassmangel. Da kommer bf og hans familie først og så kommer min familie senere på dagen. Hvis du frykter at det skal bli krangling og sure miner på bursdagen ville jeg heller invitert han og hans familie på et annet tidspunkt.

Skrevet

Hos oss feirer vi hver for oss. Vi gikk fra hverandre for 6mnd siden og snuppa hadde sin 3års dag i mars. Da feira jeg bursdagen hennes med min familie den helga jeg hadde henne, og bf med sin familie når han hadde henne. Jeg kunne ikke tenkt meg noe annet, selv om vi igrunn samarbeider greit nok. Men enige om alt er vi jo ikke, så den mest ålereite stemningen tror jeg ikke det hadde blitt. Og det snapper barn ganske fort opp. Ender opp med at det ikke blir noe koselig for noen parter. Og snuppa synes det var veldig stas og få ha to bursdager, og fikk full oppmerksomhet på begge kanter 8-).

Skrevet

Vi feiret siste bursdager sammen, men begge sider av familien. Det var vel bare min mann og hans barn som ikke var tilstede. Uten om det så var besteforeldre på hver side, oldeforeldre på begge sider med, mor og far og stemor. Vi hadde en hyggelig dag. Litt spent ble det jo, men det hadde jeg regnet med når det var første gang alle møttes sammen slik. Men nå har ikke meg og pappan de største problemene oss mellom, de problemene vi har løser vi på andre måter enn med barn og familie tilstede.

Men er du så usikker, snakk med barnefar. Si hvor du står, og hvorfor du vegrer deg. Forklar hvorfor du synes det ikke var noe hyggelig ifjor. Dere må nok bite i det sure eplet begge to, bite tenna sammen og svelge noen kameler, men det er for barnet og barnets dag.

Når barnet bare er to år, er det jo en grei mulighet til å finne ut om dere faktisk har en mulighet for å kunne feire sammen siden. Barnet er ikke så stor at det skjønner og får med seg alt. Og jeg vil nok tro at barnet synes det er hyggelig at mor og far kan være sammen på sine bursdager fremover. Går det ikke nå, går det nok ikke fremover heller.

Skrevet

vi gjorde det, men vi var gode venner og brukte ikke stines bursdag til å ta opp eventuelle uenigheter.

så siden du frykter krangling syns jeg du bør be han holde et eget selskap for jenta deres. det er hennes dag, og siden han ikke kan oppføre seg skal ikke det gå utover jenta

lykke til

Skrevet

Hos oss feire vi hver for seg. Vi bytter på å få feire bursdagen hans den dagen han fyller år.

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Har såpass stor familie at det uansett ikke hadde vert aktuelt. Her feirer vi sommen med min familie, samt min nye manns familie.

Dersom far ønsker det, kan han ha et eget besøk for henne med hans familie. Det er imidlertid ikke hvert år han gidder det, så da får hun bare gavene når de treffer henne.

Skrevet

Jeg bare sniktitter inn her, men hos oss feirer ungen dagen der h*n er. Dersom dette for eks er hos mor, så inviteres barnefar m/ samboer (og omvendt) sammen med mors familie. Fars øvrige familie inviteres den nærmeste samværshelgen. Dette fordi mor og far er venner, men mor og hennes exsvigers er ikke verdens beste kompiser;) Litt innfløkt, men å feire dagen sammen for enhver pris er vel ikke noen god idé, la dagen bli koselig for barnet først og fremst!

Skrevet

Her blir det annet hvert år hos hver av oss, trist, men sånn ble det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...