Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hvor kommer alt ekstra tisset fra? Er ikke så langt på vei, må stå opp to ganger hver natt! Har aldri tisset så mye før:) Hehe.
stjernegull - fødeklar :) Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 At du har trang til å tisse ofte, dette gjelder både det første trimesteret (den første tredjedelen av svangerskapet) og i den niende graviditetsmåneden. I første trimester er det fordi nyrefunksjonen og blodmengden har økt, og kroppen kvitter seg fortere med avfallsstoffer. Inntil fjerde måned og i siste del av svangerskapet er det hovedsakelig fordi den voksende livmoren gir et direkte trykk på urinblæren. Etter fjerde måned har livmoren vokst opp og ut av bekkenet slik at den ikke trykker direkte på urin blæren lenger. (Dette hentet jeg fra temasidene her på BIM)!
Trønderjente82 Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Hiver meg på innlegget over. Merker du ikke at du er mere tørst når du våkner også da? Det er viktig at du drikker mye vann.
Miss L å di Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Det at man tisser mer i begynnelsen og i slutten stemmer ikke helt for meg.. Jeg har hatt nattlige tissepauser fra begynnelsen til nå. Er 22+3. Merker nå at jeg må oftere på do om dagen også, at jeg ikke klarer å holde meg. Men når jeg går på do så kommer det nesten ingenting ut. Urolig irriterende!!!
elly belly Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Fordi urinblæra er under press fra babyens vekt. Ergo så holder den ikke på så mye urin som før og du må tisse oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå