Gå til innhold

Hjelp! Hva spiser man på 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, dette høres sikkert rart ut at jeg spørr...

Men, jeg er innflytter fra storebror i øst og er ikke vant til alle norske tradisjoner.

Gubben har bedt venner til oss 17.mai, og jeg vet ikke hva jeg skal servere. Om det skal være 3 retters, grilling, koltbord, bare middag...?

Noen som kan hjelpe meg?

Takk,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei !

Jeg skal på besøk og vet vi får reker og hvitvin.

Enkelt og greit...Grillmat er jo også ganske vanlig...

Ellers er det vel ikke så veldig faste tradisjoner på 17.mai?

Kanskje du har en spesialitet fra Øst, alltid morsomt å smake nye retter!

Lykke til, det blir sikkert bra uansett hva du finner på :)

Skrevet

Lag noe svensk, da vel :)

Jansson Fristelse for eksempel eller sildebord. Ellers er det vanlig med både grillings og koldtbord. Det er jo ofte sånn at ungene er litt ville i nikkersen den dagen, så det kan være greit med "til og fra bordet-mat".

Lykke til, det går sikkert bra!

Skrevet

Vi pleier enten å grille om været er knall, eller så har vi koldtbord. Enkelt sådan, med potetsalat, stekt kyllingfilet, karbonader m/løk, laks & eggerøre, spekefat, rundstykker, og pølser til de minste om de vil ha, selv om det ofte er min far som spiser de fleste pølsene........men så er han så barnslig at han går under kategori barn;-)) Så har vi gjerne en hjemmelaget marsipankake (mamma lager verdens beste blaudis;-) og jordbær med vaniljekrem. Alt kan stelles i stand på forhånd og er igrunn enkelt å stelle i stand:-)

Skrevet

Årntli sørlandsblaudis? Nam nam! Vi reiser nedover i morra :)

Skrevet

Mange gode forslag her, jenter!

Dere gir meg nesten mer hodebry ;)

Skrevet

Ja, verdens beste BLAUDIS - Yummie!!!!

Til og med sambo som kommer fra KAKELAND (les Sunnmøre) synes den er verdens beste:-) Så det kan hende jeg må be svigermor om å lage koldtbordet, så ikke det blir skjevt altså....mange hensyn å ta må skjønne;-)

Skrevet

Vi spiser sodd!

Festmat for oss trøndere! Lettvint og veldig godt!:-)

Skrevet

Spekemat!

Eggerøre, potetsalat og nystekt hjemmelaget loff til, mmmm.

Enkelt og godt.

Kake til dessert :o)

Kan nok være lurt å servere noen pølser/karbonader til barna (ref matskandalen til Gilde....)

Skrevet

Her går det i rømmegrøt, masse god spekemat, potetsalat(hjemmelaget..), pølser til barna - nam, nam gleder meg:-)

Skrevet

Koldtbord med spekemat, eggerøre, potetsalat, røkt laks, laksemousse, roastbiff etc

Og i år blir det Gummis is-ostekake!!!! Den har gjort stoooor lykke nordpå i bursdagen der, så tuuuuusen takk kjære Gummis ;-)))

Skrevet

Rømmegrøt, vannkringler og spekemat. Pølser og is.

Men etter å ha sett de siste bildene av meg selv - blir det nok rugbrød og vann på meg:-)

Skrevet

Hihihi........flere enn deg som burde holdt seg til rugbrød og vann igrunn;-)

Bilder er no dritt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Mamma tok bilde av meg i Thailand, og det var IKKE vakkert!!!! Burde begynt å spise knekkebrød og vann for leeeeenge siden ;-/

Skrevet

Vi skal vel fyre opp grillen tenker jeg;=) Bruker å ha diverse besøk utover kvelden, så det er lettvindt med grilling. Men.... jeg har så innmari lyst på rømmegrøt.....!!!!! Så det blir vel det i tillegg tenker jeg!

Skrevet

Som den korpsmusikeren jeg er, har det gått i lappert i pappbeger og Kroneis til dessert. Ikke akkurat noe festmåltid... Men i år skal jeg bare stå ved siden av og høre på og kose meg. Og forhåpentligvis spise noe annet. (Som svigermor lager).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...