lillemor og lillebror Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Har jordmor ett opplegg over hva hun tar opp på de forskjellige kontrollene, eller tar hun bare det hun kommer på og får tid til. Er det noe vits å ha med samboer? Han har så lyst å være med å høre hjertelyd, men er det ellers noe vits at han er med?
Spira31 Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 jepp, min kjære har vært med alle 3 gangene eg har vært der og håpe det fortsette å klaffe sånn at han får vært med:) han syns det er kjempestas å høre hjertelyden kver gang:)
Reidis Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Da jeg var gravid første gang var far med til jordmor de 5 første mnd - etter det måtte jeg bytte jordmor (pga deling av bydelene i Oslo) og falt naturlig å gå aleine. Denne gang går jeg bare til lege (mest praktisk) og vi føler begge det er naturlig at far ikke må være med (litt mer rutine denne gang). Han blir selvsagt med på UL. Jordmor sjekker urinprøven, tar blodtrykket, måler livmorstr og sjekker hjerterytmen. I tillegg tar hun opp litt temaer som passer for hvor langt man har kommet, svarer på spørsmål etc. Far har jo ofte også ting han lurer på. Syns du skal være veldig glad for at samboeren din har lyst å være med - det viser at han er engasjert og interessert i hvordan det går med deg og babyen )
tobylina Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Har vært til første kontroll hos jordmor i dag og fikk tilbakemelding fra henne at det var bra at pappaen er med for det er jo en familiesak og han skal jo involveres, så lenge man har valgt å være sammen om dette. Kanskje han også har spørsmål. Hun snakket også om ulik "baggasje" vi kan bære rundt på og det kan jo være ting som samboer går og bærer på som kan være godt og lufte med andre. Pappaen bør være med iallefall på første kontroll hos jordmor. Han var med til ultralyd også og det var stort for han. Samboeren hadde utbytte av å bli med i dag sa han.
@nemone Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Han er ikke med hos oss, ser ingen grunn til det. Det er ikke noe fast opplegg der jeg går (nå har jeg kuttet ut JM denne gangen og går kun til lege - ble for mye blablabla hos JM for meg - men der er sikkert både jordmødre og gravide forskjellige...). Han var med på fødselsforberedende kurs og UL første gangen.
Mariana_K Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Ja, min kjære var med... han ønsket det jo selv også... må jo være fint for far å kunne være med dersom han ønsker det! Tror det blir mer virkelig for fedrene dersom de kan få høre hjertelyden til babyen... og så slipper du å gjenfortelle alt jordmor sier. Kanskje har far også noe han lurer på ?
Audacious Angel Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Min har vært med når han kan. Første gang var han med flere ganger både til lege og jordmor. Denne gangen er det jo litt mindre kontroller så ... Det er jo like stas for de å høre hjertelyden for første gang!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Vi har første kontroll til jordmor i morgen og samboeren min skal være med. Han ønsker forsåvidt og være med på alle kontroller. Er veldig glad for det, og for min del så gir det meg en viss trygghet=)Er 24 uker på vei=)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Min mann har värt med 2 ganger, er satt opp på flere kontroller frem til terminen men på dagtid jobber mannen min så han får ikke värt med.. Synes at det var kjempebra at han var med 1 gangen, fikk mye info og slikt, og andre gangen fikk han höre hjertelyden, det var stas ja! Han var også med på UL..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå