Gå til innhold

Halsbrann


Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Har så fryktelig halsbrann... Auuuuu.Tar gjerne i mot noen tips, pga jeg holder ikke ut dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et glass melk funker for meg.

Reagerer veldig på krydder, så kryddrer maten forsiktig.

ellers kan du bruke Gaviscon eller Link....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt mat, alt med kullsyre, alt syrlig og alt krydret og sterkt gjør det værre hos meg..

 

Det hjelper en stund å spise vaniljeis, ta gaviscon tyggetabletter og å ligge med hodet høyt om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært innom det meste.

Startet først forsiktig med litt melk og gaviscon, men nå siste tiden funket ingen ting.

Vært innom tørrt brød, bygget opp sengen min med bøker( det hjelper litt), mye puter, prøvd titralac, link osv.....

Men nå har jeg tatt en losec hver dag, og jeg har fått ett nytt liv. ( må kontaktes lege før man tar)

Ingen svære bekker med magesyre som renner opp i halsen/munnen på meg lengere, og livet er igjen herlig. :-) hvertfall nesten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv popcorn (ikke micropopcorn). Det fungerer som en svamp på magesyren og fjerner halsbrann. Rå potet hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostepopp...masse, det hjelper og fløteis..så legg man seg å sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljesaus helper veldig bra...biola blåbær hjelper også litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å være obs på hva som utløser halsbrannen. For meg kan det være alt fra vann til full magesekk. Ikke lett alltid å vite, synes jeg, men prøv å eksperimentere? Jeg tar litt Gaviscon en gang i blant. Synes det av og til er ekkelt å tygge opp, men som det hjelper! (for en stund, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...