Seriøst Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Er det noen som har blitt bekymret for at det er veldig mye bevegelse på babyen i magen? Jeg er 37+3 og i dag har krabaten i magen vert veldig mye i bevegelse, omtrent hele dagen. Jeg ble sendt på føden tidligere i dag pga høg fosterlyd, men etter nesten en halv time med ctg registrering viste det seg at alt var fint. Nå er jeg bekymret for at noe skal være gale likevel, jeg fikk meg en støkk tidligere i dag som nok sitter litt i...
Marolla Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Det er vanlig at fosterlyden blir høyere når h*n beveger på seg. Har hatt noen dager med nesten ingen bevegelse, og noen dager hvor h'n er helt turbo. Var på kontroll i dag, og fikk beskjed om at det var ikke like enkelt for babyen å få en god stilling lengre, så enkelte dager så kaver han mer enn normalt. Men skulle jeg få ubehag av bevegelsene, så skulle jeg ta kontakt med føden. Er selv 37+2 (termin 4 juni)
Seriøst Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2007 Ja, vet jo at det er normalt at fosterlyden blir høyere når han beveger seg, men når jeg var hos jordmor i dag så var han ikke i bevegelse, men hjertelyden låg mellom 170-180 likevel... Men godt å høre det du hadde fått beskjed om! Kanskje han rett og slett bare ikke finner en god stilling i dag!! Huff... Jeg har ikke vert noe særlig bekymret gjennom svangerskapet, men nå er det liksom litt verre... Ble så stresset i dag, har ikker vert ute for noe slikt før.
Marolla Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Er litt stresset for tiden jeg også. Gikk fra å ikke ha noen plager til å plutselig få MASSE over natta. Nå har jeg mamma-radaren oppe hele tiden! Min har veldig lav hjertelyd. Tok ctg hvor h*n var helt turbo, men hjerteslaga gikk ikke over 130.
Seriøst Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2007 Det høres jo ikke så gøy ut det heller, men får håpe det er like normalt som det er at det kommer oppi 170-180.. Alt man skal uroe seg for, som om man ikke har nok å tenke på nå på slutten!!! ;-) Vi har forresten termin samme dag!! Har 4 juni jeg også!! :-) Håper vi slepper å gå så lenge over tiden!!!
Siljevanilje:) Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Det har vert problematisk å ta mål av småen min, for han ligger jo aldri i ro:) Er hos lege og jordmor annenhver uke pga diabetes type 1, og hver gang de hører om hvor utrolig vilter han er, så smiler de så søtt og sier at det er godt å høre(og se). Tror derfor det er et godt tegn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå