Gå til innhold

kan man ta med en nyfødt til syden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å dra på ferie...2 mnd etter. er det for tidlig?? vi har leilighet i syden så ting er tilrettelagt. men ikke om det er farlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet en måned, men vet om at folk drar på ferie med så små.

Ettersom dere har leilighet der nede så er jo forholdene som du skriver tilrettelagt.. Vil bare gitt deg tips om mye skygge, forsiktig med air condition, og evnt gi tilegg av vann dersom det er veldig varmt. Er ikke bra med for mye varme på disse små.. Så lenge du ammer bør det jo ikke være noen fare for andre "skumle" ting. Det mest skumle er vel varmen og faren for dehydrering vil jeg tro....

Skrevet

vet jeg det er tidlig med 2 mnd gammel baby.har tenkt på det med fuktigheten og varmen.tenkte det var greit med bare vifte og slå av air conditionen......jeg kan jo spørre legen min da.

takk for synspunkt!

Skrevet

Hei

Det er ikke noe problem :-). Jeg hadde med meg en baby til syden med førstemann da hun kun var en mnd gammel. Ikke noe problem. Venter baby i begynnelsen av juni, vi skal til Tyrkia i begynnelsen av august. Det vokser da opp babyer i denne varmen hele tiden!!! Det blir vel født unger i syden? Pass bare på skygge, ikke legg de rett under aircon osv. Når dere har leilighet, så er ikke dette noe problem. Faktisk mye lettere å reise med en liten baby på tur, hvis du ammer, så får du det ikke enklere.. Nei, mange vil nok skremme deg til å ikke gjøre det, har fått en del kommentarer jeg også, men det er stort sett fra folk som ikke reiser, ikke har vært i syden. Får vi den sommeren som vi hadde på Østlandet i fjor, så var det nesten varmere å være hjemme.

Skrevet

Vi skal reise til syden med 6 uker gammel baby og det er ikke noe problem. Jeg har snakket både med legen min og jordmoren min og begge mente at det gikk fint. Bare pass på å amme ofte og gi i tillegg kokt vann på flaske. Ikke legg babyen i solen (opplagt!!) og velg et hotell med ac. Og pass selv på hva du spiser med tanke på amming, vask frukten, spis gjennomstekt kjøtt osv.

Ellers er det vel bare sunn formuft! Det fødes babyer i syden også :o)

God tur og kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...