Gå til innhold

Til syden i uke 32???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne spørre dere og ha deres oppriktige mening. Jeg er veldig i tvil selv, men vi har så lyst på en ferie før babyen kommer.

Jeg er sliten og for tiden sykemeldt pga sterke kynnere. Tar jeg der rolig går alt fint, stresser jeg med levering og henting i barnehage, kommer de med en gang.

Uansett, vi har lyst til å reise til syden, 4 timers flyreise (tillatt av flyselskapet i den uken), 1 uke, kanskje sykemeldt da. Legen min sa for noen uker siden (da jeg også var sykemeldt) at jeg burde ta en en sydenferie, så hun mener jeg kan dra selv om jeg er sykemeldt. Jeg har ikke hørt om det er ok å fly så nære terminen...

Hva mener dere? Kan jeg ta meg en ferie med jenta på 2 og mannen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste flyselskap tar med de som er mindre enn 36 uker på vei. Og hvis jm sier det, så kan det være det ikke gjør noe. Men tror kanskje ikke jeg hadde tatt sjansen, i tilfelle noe skulle skje..

Skrevet

hørt at det er en risk å ta da man kan få infeksjoner nedentil ved bading pga annen bakterieflora. og om det skjer er det vist ikke bare bare.

Skrevet

Selv tror jeg at jeg ikke hadde gjort det. Dette var pga.jeg fikk mye komplikasjoner sist svangerskap, og fik i uke 36.

Er nå i uke 30 - og tørr ikke å reise uenlands nå , pga.redd det skal skje noe i et fremmed land.Da er jeg trygg i norge...

Men det er pga. min historie og hva jeg selv ville gjort.

Skrevet

Det er du og legen din som kjenner ditt svangerskap best. Når legen anbefaler deg å ta en sydentur, og du selv er komfortabel med det i uke 32 - for all del, reis. Ta de forholdsregler som legen din anbefaler, og kos deg.

Etter hva jeg har hørt bør man ikke ta fly etter uke 36.

Skrevet

Bading bør ungåes 2 uker før termin, spesielt i basseng. Men rikshospitalet sier saltvann ikke er halvparten så ille som bassengvann. Men reiser du i uke 32 er det jo flere uker til termin, så intet å bekymre seg for på den fronten. Det er jo ikke farlig å oppholde seg i varme land selv om man er graivd. Folk bor jo der og føder barn som vokser opp helt friske, så synes det er vel mye paronia her på BIM om det å ta barn til utlandet eller reise som gravid.

Grunnen til at flyselskap ikke vil ha deg med etter uke 36 er fordi de er redd for at du kan føde, og ikke av noen annen grunn.

Reis på ferie du, slapp av under en parasoll og drikk rikelig, så går det helt fint.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...