Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel? (intimt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg regne med å "lekke" litt.. klarer ikke holde helt på urin og luft.. Jordmora sa det var vanlig etter fødsel, og ville bli bedre etterhvert.. og at jeg ikke skulle gjøre knipeøvelser med en gang etter fødsel, men vente litt...? jeg kjenner uansett ikke om det skjer noe når jeg kniper eller ikke.. har liksom ikke noe særlig kontroll på ting der nede.. noen med erfaring?? litt redd jm tok for lett på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også sånn, kunne ikke bruke musklene, det kom litt urin da jeg skulle hoste osv og det å gå på do(nr 2) var samme, hadde ingen kontroll. Jeg husker ikke hvor lenge (mulig 3 mnd etter fødselen) det tok før alt ble bra igjen, jeg gjorde sånn knipeøvelser, men vet ikke om det var det som hjalp, men nå er jeg helt bra igjen, det er 14 mnd siden jeg fødte!

Skrevet

Tror det tok noen mnd, ikke mer enn 3mnd, før det ble nesten helt som før. Jeg kjente heller ikke knipingen til å begynne med.

Ekkelt når man skvetter litt urin når man hoster... :(

Skrevet

Jeg lekket aldri urin,men synes det er vanskelig å holde på luften...

Men jeg fikk beskjed om at knipeøvelser var helt greit å begynne med med en gang etter fødsel. Pga bekken plager snakket jeg en del med fysio terapeut på barsel. Hun sa at knipeøvelser og turgåing kunne jeg begynne med rett etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...