MammaDilla Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg bare lurer, fordi jeg synes min spiser så få måltid i løpet av et døgn. Ammer han 5 ganger i døgnet. Men om kvelden virker han så utrolig sulten og urolig. Prøver å legge han til oftere på dagen, men det hjelper ikke. Må som oftest amme pluss gi ca 160 ml mme om kvelden før han er fornøyd og kan sovne...
Fisk med CV Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Snuppa spiser med 1,5-2 timers mellomrom, oftere på kvelden. Hun er 4mnd.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 her er det hver 3.time, men om morran når vi samsover vil han ha hver time, eller hver 2.time. lurer på om han lukter melka mi og blir sjesken, hehe.. jeg syns d er ofte. han er 4 mnd.
MammaDilla Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2007 Hmmm... Han legger jo godt på seg da.. 14 uker-66 cm og 7500g, så det virker jo som at 5 måltider er nok. Men blir litt luren hvis deres spiser med max 3 t mellomrom. Det blir jo 8 måltider. Sondre spiser vanligvis ikke mellom kl 19.30 og 05.00. Så får han kl 09.30, 11.30, 15.00, av og til ca 17.00 og så kl 19.30. Høres det veldig lite ut? Når jeg pumper meg før jeg legger meg så pumper jeg ut 120-140 ml. Så det er vel litt mer enn det han får pr måltid da jeg har mer om dagen enn om kvelden?
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 høres bra ut syns jeg!! du er jo heldig som slipper så mye mating på natta! nyt det heller du, virker ikke som han får for lite i mine øyne ihvertfall ) verste som kan skje er vel at melkeproduksjonen går ned når d går over 4 timer (snakker om på dagen), men hvis du merker noe til dette er det jo bare å pumpe seg ;o)
Fisk med CV Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Slenger meg på den jeg..Nyyyt det * På helsestasjonen sa de faktisk at i denne alderen er det vanlig med alt fra 5 til 12 amminger om dagen. Ergo er det helt normalt.
MammaDilla Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2007 Takk! Beroligende å høre. Han virker jo fornøyd. Eneste er akkurat dette med leggingen. Han må ha begge puppene pluss mme før han blir mett. Men det gjør jo for all del ingen ting.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 det er nok derfor han sover så godt på natta ) får han for mye, gulpes d bare ut igjen! så bare å gi, er jo deilig at han sover så lenge!! heldig er du
MammaDilla Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2007 Ja, jeg er veeeldig heldig. Han hadde seg noen økedøgn her for noen dager siden, men har kommet inn i sin gode rytme igjen nå. Har kun hatt èn våkennatt med han siden han ble født. Har alltid bare vært å mate han og legge han igjen om natten. Men begynte å lure litt nå siden han plutselig vil ha ferre måltider. Antar det har med at det er rikelig melk når han først spiser... Skal nyte det jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå