Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 og nårtid er det vanlig at man gjør det? Erstatter man amming med mme da eller holder det med vann? Mitt barn er 9mnd straks. Ammer enda ganske mye. Før frokost, lunsj, kvelds og på natten. av og til flere gang også. Syntes at akkurat dette er så vanskelig, så blir veldig glad for råd.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Embla er 8 mnd og jeg har trappet ned MASSE. Det har foregått på følgende måte hos oss. Vi innførte middag; ammet som drikke. Vi innførte lunsj, ammet som drikke, kuttet ut amming til middag, gir vann eller Hippdrikk. Vi innførte kveldsmat; ammer når hun skal legge seg (ca 15 min etter kveldsmaten) kuttet ut ammingen til lunsj. Og da sitter jeg igjen med amming til frokost (det er eneste "mat" hun får før lunsj, med mindre hun er veldig sulten, da får hun frukt ca 2 timer før lunsj.) og ved leggetid. Det hender riktignok at hun får pupp som mellommåltid mellom lunsj og middag slik at hun får litt å sove på...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Takk for svar=) Gir du hun bare vann som drikke isteden for da? foruten den hippdrikken:) Altså om det holder og amme en-to gang om dagen, og så klare seg resten på vann ol.? (dette jeg egentlig lurer på) Prøver og gi vann ofte, men syntes at han drikker så lite. kan jo selfølgelig være for at jeg ammer mye enda da =p men selv når det har gådt lang tid. =o)
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Jeg gir vann eller da Hippdrikken ved hvert måltid og lar henne ha en flaske blandt lekene sine... Hender også hun får saft eller juice nå som hun er blitt så stor, og da drikker hun masse, for hun eeeeeeeelsker å drikke av sugerør:) (verdt et forsøk, med kort sugerør, de synes det er superfestlig!!!)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Sugerør=) så smart!! det må jeg prøve. Skal også legge ei flaske med vann blandt lekene hans=) det var og lurt. Tusen takk for svar=) Da trenger jeg ikke bekymre meg slikt hvis jeg hopper over en ammerunde eller to =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå