Gå til innhold

Permisjonspenger...?? Mange spm...hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid går det før man hører fra nav etter man har sendt søknadspapirene?? Hvis det er noe de lurer på kontakter de meg eller arb.giver?? Når får man vite sånn ca hvor mye man får utbetalt og når utbetales det?? Takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg brukte de ca 3 uker fra jeg sendte søknad til svaret lå i postkassa mi. (Men hører mange sliter med lang ventetid).

Jeg tror det kommer mye an på om det er arbeidsgiver eller NAV som skal stå for utbetalingene. Er det arbeidsgiver går alt tilsynelatende mye raskere.

Hvis de lurer på noe kontakter de den som har svar på spm.

Dvs. er det noe med fordeling av uker mellom mor/far, eller har noe med selve uttaket av perm å gjøre så kontakter de deg.

Har det noe med lønningene å gjøre/hva du tjener nå osv. så får de dette på eget skjema fra arb.giver og dersom noe er uklart der så kontakter de vel lønnsseksjonen der du jobber.

Hvor mye du får utbetalt kan du regne ut selv, det er jo enten 80% eller 100% av den lønna du har nå (kommer til å ha når du går ut)

Når det utbetales kommer også an på om det er NAV eller arb.giver som betaler perm.pengene dine. Er det arbeidsgiver kommer pengene på samme dato som du får de nå. Er det NAV har jeg forstått det som om de kommer den 30. hver mnd (eller deromkring.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...