Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortsatt fersk i "faget". Har en baby som er 1 uke gammel. Og går litt rundt meg selv om hva som er mest riktig å gjøre i forhold til f.eks

1. Vaskeservietter: Bør vel bruke uparfymert? Har kjøpt inn NATUSAN parfyme free våtservietter. Og LIBERO tørkluter av no slag.

2. Kremer: Zink salve fra NATUSAN og A-cream. Badeolje fra NATUSAN. Spørsmål: Skal jeg bruke Zink-salve ved *hvert* skift? Eller krem i det hele tatt?

3. Bleier: LIBERO uten lotion.

Så. Jeg sverger til mest mulig uparfymert. Men er det litt overdrevent? Mamma stakkars, har kjøpt inn en NATUSAN babykrem som er parfymert. Og kjøpt inn våtservietter som lukter "flower-power" og er med aloe vera.(Blå, rund, høy boks. )

Uff... Er så forvirret :/ (Men bevisst?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er også fersk i gamet derfor har jeg fulgt de testene som er blitt utført i forhold til stelleprodukter og våtservietter.

Vi bruker produkter fra Babyline siden den var best i test, og våtservietter som fåes kjøpt på Rimi, også best i test. Serviettene brukes kun når vi er ute. Hjemme bruker vi papirservietter fra apoteket som heter Mesoft. De synes jeg er veldig fine, myke og gode. Libero sine papirservietter synes jeg var veldig harde. Minner meg om billig dopapir.

Av bleier bruker vi det som holder tett :-). Akkurat nå Pampers, men vurderer å bytte pga lekkasjer.

Skrevet

1. Se på innholdsfortegnelsen at den heller ikke inneholder parabener. (alt, kan du kjøpe inn mesoft kompresser på apoteket og helle vann på de. Da er det garantert uten noe skadelig)

2 Unngå natusan. De tror visst at babyer må parfymeres...Ta en lukt på produktet, selv blir jeg svimmel av natusan babyojelukta og kjøper heller Weleda sin (fra helsekostforretninger) Sinksalve kan du bruke når babyen er sår eller på natta når babyen skal ligge lenge uten bleieskift, men er ikke nødvendig til vanlig.

3. Prøv deg fram. Har ikke merket noen forskjell selv:)

Ikke bruk parfyme, det er ikke nødvendig å dekke over babylukta og det kan gi allergi og irritert hud. Fullstendig unødvendig, særlig siden det finnes så veldig mange gode produkter uten parfyme og uten parabener. Ta f.eks en titt på gronhverdag.no for produkttester.

Lykke til med babyen:)

Skrevet

1. mesoft gaskluter fra apoteket, fuktet i vann :) INGEN tilsetningsstoffer, og tar faktisk vekk bæsjen bedre enn våtervietter... billige er de også, ca 23kr for 100stk. Og tar lite plass i skuffen/på stellebordet :)

2. Erfaringsmessig syns jeg silulen zinksalve er bedre enn natusan. Jeg bruker a-creme som stellekrem, holder bleieutslettet borte. Ca ved annehvert bleieskift. Med eldstejenta brukte jeg ikke krem ved bleieskift i det hele tatt, hun hadde ikke noe bleieutslett :) Tips: ikke vask stumpen hver gang det bare er tissebleie. Vann sliter mer på huden enn urin. Pass bare på at stumpen er helt tørr før du har på ny bleie.

3. bleier: libero er uten lotion, det er riktig - men begge jentene mine får faktisk bleieutslett av libero, mens de tåler pampers. Så jeg har måttet kaste prinsippene til side og velge pampers.

ang. olje anbefaler jeg NAF badeolje, den brukes av alle her i huset, som badeolje, til massasje, i dusjen, når det skal måles tempen i stussen osv.

Skrevet

1. Jeg kjøper mine kluter hos en butikk som selger sykepleierprodukter. Der får jeg kjøpt noe som heter Abena non-woven cloths (eller noe sånn), og de koster kr 14 pr pakke (100 stk) Brukes veldig ofte på sykehusene.

2.Ellers bruker jeg stort sett Babyline sine produkter (selv om jeg nå så at solkremen kom dårligst ut i test hos Foreldre & Barn). Smører med salve bare om stumpen er litt rød. Min teori er at huden trenger å få puste mest mulig uten masse stæsj på.

3.Libero uten lotion....

Vi har ikke hatt noen store problemer med verken lekkasjer eller utslett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...