Gå til innhold

Noen spm..:) fint om dere kan se hit litt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt kanskje, men..

1.Når babyen gulper (hun er 2 uker), har hun ikke på en måte fått "for mye" da? Hvorfor vil hun da spise mer så fort vi har skiftet på? Skal hun bare få spise videre da? Virker som hun har "gjort plass til nytt" på en måte..

2.Og så er hun blitt så tørr på beina, flasser av liksom.. skal man smøre eller ikke?? Har hørt så forskjellig..

3.Tisselaken.. Hvor får man kjøpt det, og heter det `tisselaken` i butikken liksom?:)

4.Sånn kopp for å samle opp melka fra brystet, når man ammer (har lest om det her ett sted..). Hvordan fungerer den, hvor får man kjøpt, og hva heter det?

Litt rare spm, men er uerfaren og vet ikke hvor ellers jeg skal spørre..

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. min lille håpefulle på 8 uker gulper og kaster opp i fulle monn så det er ingenting å legge seg opp i. Det er som du sier at hun har vært litt ivrig. Tarmene hennes er ikke heeelt ferdig utviklet enda og derfor rekker ikke ting å skje like fort for henne som for oss.

2. det tørre på beina er den "hinna" alle nyfødte har med fett. når den tørker ut betyr det at det "flasset" ikke har næring til huden lenger. det jeg gjorde ihvertfall var å bruke en frottè klut med litt varmt vann og gned litt forsiktig på det og så smurte det litt.

3. det kan man få kjøpt på kid og det heter tisselaken i butikken oxo

4. nr 4 har jeg ikke hørt om, men jeg regner med at du kan få kjøpt den på apotek eller baby-butikker...

håper noen av svarene mine var til hjelp og ellers lykke til med det lille nurket" :)

Skrevet

Kanskje ikke så utfyllende svar, men her er iallefall mine tanker rundt det du spørr om;)

1. Noen barn gulper lettere enn andre. Småen her gulpet selv om han ikke var mett. Kan være fordi de har litt problemer med lukkemusklaturen og når de skal rape så kommer det lett litt (Eller mye) av maten og. Kan komme av at de drikker for fort, eller at de rett og slett er mette. Men om de vil ha mer så må de få det;)

2. Småen er her og litt tørr på føttene. Har smurt han litt innimellom med a-creme. Tenkte å prøve å ha litt badeolje i badevannet, men har jo hørt at bare vann er "best" så er litt usikker. Men om han ikke blir mindre tørr så må det vel til;)

3. Kjøpte mitt tisselaken på ikea. Om du spørr etter tisselaken på en babyutstyrsbutikk så vet nok betjeningen hva du mener selv om det heter noe annet;)

4. Tror dette selges på apoteket. Du har den på den puppen du ikke ammer på og så samler det opp melken som drypper ut. Så kan du spare den melken, eller gi den til babyen eller egentlig gjøre det du vil med den;) Slipper ialelfall at det renner utover;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...