Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det felles lønnsoppgjøret i vår ha noe å si for utbetalingene av penger til oss som er i permisjon? Eller blir disse uansett beregnet etter det man tjente før man gikk ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer litt an på om du får lønna i permisjonstiden utbetalt av NAV eller av arbeidsgiver. Dersom du får utbetalingen fra NAV tror jeg lønn under permisjon blir beregnet ut fra det du tjener før du går ut i permisjon, dvs at du går glipp av en eventuell lønnsøkning :(

Dersom det er arbeidsgiveren som utbetaler lønna di, slik som tilfellet er for meg, vil du få eventuelle lønnstillegg på lik linje med dine kolleger. Jeg har nettopp vært på lønningskontoret og spurt om dette. Hun som har med lønna å gjøre sa at jeg kommer til å få lønnsøkning som om jeg er i full jobb, men det er ikke sikkert at arbeidsgiveren min får dette mellomlegget (mellom dagens lønn og lønn etter lønnsøkning) refundert fra NAV. De må altså betale meg dette av "egen lomme". Men så lenge de velger å utbetale meg lønna, må de bahandle meg som om jeg er i jobb. Fin ordning :) Og rettferdig ikke minst!

Skrevet

Ah, god nyhet! Takk for svar!

Jeg får lønn fra arbeidsgiver (staten). Fikk første utbetaling nå, med 80 prosent lønn, var stusslige greier, hehe...

Skrevet

Du er ikke tilfeldigvis sykepleier ;) ? Skal og få utbetalt av arb. giver og vi har lønnsøkning fra nå i mai....

Skrevet

Forhåpentligvis er det slik for deg også! Men ta og sjekk med ditt lønningskontor for å være på den sikre siden! Kan jo være at det er forskjell på statlige og private bedrifter... Er ikke noen ekspert, vet bare hva som gjelder i mitt tilfelle :) Skulle tro at det er nogenlunde lik praksis rundt omkring.

Skrevet

Skal sende lønningskontoret en mail og høre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...