Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er forlover til en venninne av meg.. Jeg kjenner henne igjennom samboeren min som er barndomsvenn med hennes forlovede. De er ikke serlig close, men vi er en del sammen alle 4. men poenget er. For litt siden planla de gjesteliste. Og bruden sa da til meg at de var litt usikkre på om de ville innvitere min samboer?? Som kjenner de like godt som meg(kanskje ikke helt, men dere skjønner hvor jeg vil?) Jeg kjenner ingen andre i hennes eller hans familie. jeg har hilst på brudens lille søster og far, men det er det.. Jeg synes det er rart og litt frekt at de ikke egentlig hadde planer om å be min samboer og forlovede. Er det rart eller upassende av meg å reagere?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Siden de helt åpenbart kjenner din forlovede/samboer og han er faktisk din forlovede/samboer - synes jeg det er smålig og rart at de ikke inviterer deg med følge. Ingen ville vel ha vurdert og ikke be mannen din om dere om dere hadde vært gift - selv om de aldri hadde sett ham. Det ville vært regnet som uhøflig. Jeg tror jeg hadde blitt sur !
lutefisk Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Dette hørtes skikkelig teit ut. For det første er du forloveren, og bør få lov til å ta med følge. Spesielt siden det er snakk om en samboer, og ikke en du nettopp har blitt sammen med. For det andre kjente de samboeren din først, og dere er sammen alle 4. Skjønner ingenting av tankegangen til brudeparet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Høres veldig veldig rart ut. Skal de ha et ekstremt lite bryllup med bare forlovere og foreldre ?
m den lille Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 De kjenner jo samboeren din!? Høres veldig rart ut. Selv inviterer jeg ingen av venninnene mine sine kjærester, menn eller samboere (utenom én, som vi har endel kontakt med). Dette er fordi vi skal ha et veldig lite byllup (ingen + følge her...!) Men dere er jo sammen alle 4? Du kan jo spørre om det er noen grunn til det, syns ikke det er rart eller upassende.
grå :) Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 trodde man alltid ba partneren i faste forhold jeg...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 jeg synes også dette var litt småelig av de.. Nei, det skal ikke være noe lite bryllup, det skal være et ganske stort bryllup. jeg ble lei meg da hun sa dette.. Jeg synes ikke det stemmer overens med noe:( Hoved Innlegger
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Dette hørtes rart ut... Jeg ville tatt det opp med dem. Hvorfor i allverden vil de ikke invitere din samboer? Si i fra/spør, du - det har du all rett til!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Nei d syns jeg er utrolig rart.. Ville sagt d til dem også... Samboeren til min forlover har jeg aldri møtt, men det stopper meg da søren ikke og invitere han. D er en selvfølge syns jeg... En ting er liksom kjærester. Men samober?? D blir jo for dumt rett og slett...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Det er det jeg synes og.. I hvertfall i og med at jeg kjenner henne igjennom min samboer.. Det er litt frekt rett og slett.. Det er en utrolig rørende og hyggelig å bli spurt om å være forlover, men det er jo en stor oppgave og mye ansvar. Å ha med meg samboeren min synes jeg at jeg burde fortjene. Hun sa at han kunne få være med, men det var bare fordi jeg er forloveren hennes. Føler ikke han er helt velkommen da. Får lite lyst til å dra selv, når det skal være sånn liksom. Hoved Innlegger
lutefisk Skrevet 15. mai 2007 #11 Skrevet 15. mai 2007 Uff, skjønner virkelig ingenting av tankegangen til brudeparet. Du og samboeren din får møte opp, og prøve å ha en koselig dag. Men jeg ville nok ikke funnet på så mye med b.paret før jeg hadde fått klarhet i vennskapet. Liker de ikke samboeren din? Synes faktisk det er frekt å si at de egentlig ikke ville invitere ham.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Det synes jeg og. Har ikke noe lyst til å gjøre en hel masse for bruden når hun ikke en gang vil at jeg skal ha med meg samboeren min. Jeg tror da ikke de har noe i mot han. Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan de kan tenke sånn.. eller si noe sånt! Hoved innlegger
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #13 Skrevet 15. mai 2007 Dette er det merkeligste jeg har hørt på lenge. Er venninna di helt god?
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #15 Skrevet 15. mai 2007 Sambuaren min var forlovar i eit bryllup berre 2,5 mnd etter at me vart saman, eg vart invitert med i bryllup der. Eg vart også invitert med i utdrikningslag for at eg skulle verta kjent med dei andre jentene. Dette var eit lite bryllup med 35gjester.. Hadde ikkje reagert på å ikkje verta invitert då, men vart sjølvsagt glad for det. Noko heilt anna er det når det er langvarige forhold/sambuar/forlova/gift. Alle er invitert med følge i vårt bryllup (ikkje dei utan kjærast sjølvsagt), syns det er mest rett.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #16 Skrevet 15. mai 2007 Nettopp!! Er skikkelig urimelig av henne synes jeg! Men vil ikke si noe heller, det er tross alt hennes dag! HI
Embla72 Skrevet 23. mai 2007 #18 Skrevet 23. mai 2007 Jeg hadde aldri hilst på samboeren til min forlover da jeg giftet meg, men han ble da selvsagt bedt. Hadde jeg blitt bedt i bryllup uten samboer, hadde jeg IKKE gått. Det at du faktisk er forlover, gjør bare det hele enda verre spør du meg. Nei, dette var rett og slett smålig. Vet det ikke er lett, men du bør absolutt ta dette opp med henne.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 23. mai 2007 #19 Skrevet 23. mai 2007 Dersom dei ikkje inviterer ein einaste kjærast, sambuar eller ektefelle, så la gå. Men om det er nokon som har ein bortimot sjølvsagt rett til å stille med fylgje i eit bryllaup, så må det då vere forlovarane!
Pappas fultreffer :) Skrevet 23. mai 2007 #20 Skrevet 23. mai 2007 Men ble ikke dere kjent gjennom ham da? Nei dette hørtes veldig rart ut for meg vertfall. Jeg ber alle mine gjester med følge jeg. Vertfall hun som er forloveden min må jo få ha med seg typen sin. Og siden dere er forlovet og alt.... Også var brudgommen opprinnelig en venn av din samboer?! Nei, jeg hadde sagt ifra at han skulle være med jeg. Sagt at jeg syns det var rart å ikke ta ham med. Vet faktisk ikke om jeg ville ha vært med på festen engang om jeg ikke kunne tatt med meg forloveden min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå