Gå til innhold

Da var lille Benjamin født....Litt lang og rotete men men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele begynte med at jeg våknet kl 04.40 10 mai,11 dager over termin av at jeg måtte på do..Jeg kjente da veldig tak i magen men var usikker på om det var rier eller ikke.De var ganske tette så tenkte at jeg skulle ta tiden, og det var bare 4 min mellom så jeg ringte til KK for og høre hva jeg skulle gjøre..Jeg fikk beskjed om og komme meg opp der..Så vi satte oss i bilen og kjørte opp..Når jeg ble undersøkt hadde jeg 3 cm åpning..Riene kom bare tettere og terrere og gjorde mer og mer vondt...Prøvde og sette meg i badekaret, men syntes det bare ble verre at det..Jeg spurte da om jeg kunne få epedural, men tok jo evigheter før legen kom. Press riene begynte veldig tidlig så måtte bare holde igjen..De koblet en sånn greie på hodet til lille gutt og plutselig fikk jeg beskjed om at jeg måtte snu meg fordi at det nesten ikke var puls hos den lille..De fant ut at han lå i tverrleie og lå med hånden over hodet.. så jeg ble satt på drypp for og få ting fortere igang. De måtte sette en suge kopp på han for og hjelpe meg og få han ut..jeg måtte presse så fort som mulig for at han skulle klare seg. Når de skulle sette suge koppen var det veeeeeeldig vondt..Presset i 15 min så kom lille gutten ut. Hørte noen skjønne grynt fra gutten, det var herlig og høre at det var lyd fra han..Han ble født 12.42, var 3720 og 53 cm lang.

pga jeg måtte føde han på denne måten revnet jeg utvendig og invendig..En jordmor student skulle sy meg, men når hun var ferdig fant de ut at hun hadde glemt og sy invendig så de måtte ta opp igjen alt..Dette gjorde vanvittig vondt.Pga bedøvelsen de prøvde og gi da ikke virket så måtte jeg på opperasjons stuen for at de skulle kunne gi meg skikkelig bedøvelse..De kom til slutt fram til at eg måtte få spinal..Det var veldig ekkelt fordi jeg kjente ikke kroppen min i det hele tatt etterpå..

det var en veldig kjapp men smertefull fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så uheldig du har vært nå da! Håper helinga går greit og at du får kose deg med Lille Benjamin. Kjempefint navn

Skrevet

Høres ut som en tøff fødsel, men får håpe du kommer deg raskt! Lykke til, og gratulerer.

Skrevet

Huffa meg, det hørtes ikke ålreit ut, men visste du/de ikke at han lå i tverrleie før fødselen?

Men gratulerer så mye, kos dere videre!!

Skrevet

Stakkars deg det hørtes helt traumatisk ut. Jeg skal ikke ha noen studenter inne hos meg. Det er jo grusomt at sånne ting skal skje på en som føder for første gang. Jeg får panikk nå....Bra at lillegutten din har det bra. Gratulerer! =)

Skrevet

Enig med deg over her, hørtes ikke bra ut. Men gratulerer med gutten, godt det gikk bra!

Skrevet

Lykke til videre, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...