Gå til innhold

'Elveblest' / utslett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vært borti det tidligere/ under graviditeten? Jeg har den siste uken hatt små 'nupper' eller utslett på begge sidene samt noe på maven. Det klør ikke.Var hos legen idag, hun mente kanskje det kunne være såkalt 'elveblest', og ga meg respet på noen allergipiller som visstnok skal være helt ufarlig når man er gravid (Phenamin) Jeg er ikke så veldig keen på å ta medisiner hvis jeg ikke er 100% sikker på hva som feiler meg... Noen som har opplevd noe lignende? Kan noen forklare hvordan 'hormon-nupper' er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat det samme! Men mine sitter frem på brystet, oppover halsen, og nedover ryggen.Kan minne litt om kviser, men er ikke direkte det heller. Har ikke vært til legen, men synest å ha lest en plass at man kan få noe slikt når man går gravid. Hadde ikke tatt medisin mot noe jeg ikke vet hva er jeg heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har litt hormon utslett har hvert en del plaget med det en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også diagnosen "elveblest" for noen uker siden av legen. Våknet opp med lett irritert felt på halsen som klødde litt.

Jeg fikk beskjed om at jeg fint kunne bruke litt hydrokortison på dette og det forsvant i løpet av 2-3- dager.

NB. Ikke bruk kremen slik at det kommer sol på et sted du nettopp har smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...