Gå til innhold

vil ha mat hele tiden


Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 10dager gammel,han vil ha mat ca hver time... er det unormalt?? syntes det er så slitsomt.. jeg får ikke gjort noe annet enn å mate å stelle han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være at han får for lite melk. Jeg måtte mate hver 2. time og etterhvert måtte jeg begynne med tillegg. Anbefaler deg å gjøre det. Hvis han får mat fra begge bryster tar det uansett ca 3 timer før du har fyllt opp med melk igjen, så da sier det seg jo selv... du har jo ikke "full pupp hver time.

Skrevet

Holder med 2småbarn. Babyen min på 18 dager ville også spise hele tiden og la ikke på seg. hun har fortsatt ikke nådd fødselsvekten sin fordi jeg hadde for lite melk. Har pumpet, ammet og holdt på hver 2. time uten at det har hjulpet. Har måtte gi erstatning i tillegg. Nå har jeg lagt ammingen litt på hylla. Gir henne det lille jeg har også spiser hun seg mett på morsmelkerstatning. Jeg ville prøvd å gi litt av det jeg for å se om babyen roer seg.

Skrevet

Først, gratulerer med ny baby:)

 

Nå er jeg ikke ammehjelper, men kan gi deg noen av mine erfaringer som mamma.

Babyen dier ofte fordi det er lite melk. Ved hyppig diing vil produksjonen din øke drastisk om et par dager. Hvis du tar det heeelt med ro og ikke stresser med at du har lite melk er jeg helt sikker på det kommer til å ordne seg for deg. Å begynne med mme kan ødelegge produksjonen din. Hvis du skulle gi mme som tilskudd, ville jeg i såfall pumpet/håndmelket i allefall hver andre time. Så opprettholder du produksjonen din. Å tørrpumpe fungerer også.

 

En annen ting er om du er sikker på at babyen er sulten? Spedbarn roer seg gjerne ved puppen uansett hva som er årsaken til skriking, og at barnet roer seg ved puppen er således ingen indikator på at det var sult som var årsaken. Kan være magevondt,trett eller kos feks...

Er sugeteknikken bra kan du jo også alltids prøve smokk, kan jo hende sugebehovet er stort.

 

Neste gang du lurer på noe ang amming er det lurt å spørre på ammedebatten her inne, den er kjempefin. Mange flinke ammehjelpere der inne.

 

Lykke te:)

 

Skrevet

welcome to my life...

sånn hadde jeg det de første 3 ukene med datteren min på nå 8 uker. trodde jeg skulle bli gal!!!!

begynte med hvert 20 minutt til hver halvtime og utvilket seg fra der.

men det går over..

nå er det hver 2 til 2,5 timer...

 

har ingenting å si om at barnet får for lite næring eller noe sånt, det du evt skal bli bekymret over at han spiser som en gris og ikke legger på seg, men kanksje blir tynnere...

Ta en tur til helsestasjonen når han er 3 uker og vei han da...

Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Jeg sa til mannen min at jeg ikke orket å amme oftere enn hver halvtime og logget amming og søvn for å ha noe håndfast. Han sov lite også (11 timer i døgnet). Men så hadde han kolikk og hadde mye uro i systemet. Jeg hadde ikke for lite melk, har heller hatt for mye. Søvnen og ammingen gikk seg til, må vel bare ta tiden til hjelp. Lykke til, skjønner hvordan du har det, og JA, det går over- helt sant!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...