mammamaiken Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Fastlegen min var ganske sløv i svangerskapet, og glemte å ta blodprosent og var ikke så nøye med urinprøver. Jordmor måtte passe på at ting ble gjort der. Nå var jeg på 6-ukers kontroll forrige uke, og han tok absolutt ingen prøver av noe slag. Jeg spurte tre ganger om han ikke skulle sjekke noe, men han sa at så lenge jeg følte meg fin var det ikke nødvendig. Nå hadde jeg haste-keisersnitt, så trodde det var litt viktig å måle blodtrykk etc. Jeg vet jo ikke hva som er normalt på denne 6-ukers kontrollen. Jeg føler han er sløv og tar veldig lett på ting. Bør jeg skifte? Og hva er vanlig å gjøre på kontrollen?
the_fat_lady_sang Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Du bør skifte. Mange sløve leger som burde jobbe med noe annet en mennesker...
2nj♥ Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Om du ikke er fornøyd, så skift lege!!! Det er visst blitt mindre og mindre de SKAL sjekke på 6-ukers kontrollen, så så lenge mor er frisk og føler seg i bra form, så gjør noen leger så godt som ingenting.
2englebarn Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Jeg ville nok ha skiftet med en gang - det viktigste er jo at du føler at du kan stole på legen din. Min lege (som er gynekolog) tok noen tester og sjekket underlivet grundig og så fikk jeg veiledning ang. prevensjon o.l Hun sjekker også blodprosenten og litt andre ting - så hvis jeg var deg ville jeg ha bestilt en time hos en gynekolog bare for å få sjekket det du skal. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå