ninen Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Flere som har d? Sååå vondt! Kjennes ut som om noe knyter seg inni den ene leggen min! spes om natta. Tips? Kan man ta magnesium uten å konsultere lege?, er i uke 27 nå..
Hege33 Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Er også plaget med dette, kjennes ut som at hele foten holder på å revne..svinvondt Har å hørt at man kan ta magnesium mot dette, men om du må høre med legen først er jeg ikke kjent med. Man får det vel reseptfritt, å så lenge det ikke står at det er påvist noen fare for forsteret så kan man vel ta det =) Jeg har ikke forsøkt det selv ennå, men blir det værre enn det er nå, så skal jeg forsøke. Man kan helt sikkert finne noe på nettet om dette.
ninen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2007 ja, takk for tipset, skal sjekke litt på nettet jeg.. Hvis vi får kramper fordi vi har for lite magnesium er d vel bare bra om vi tar d :-)
scubagirl med scubababy Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Jeg kjøpte på apoteket en eske med magnesium tyggetabletter. På pakningen står det at man skal ta 1 tabl. 3 ggr. daglig. Jeg tar også multivitamin fra samme fabrikat, som inneholder ca. 1/3 av dosen magnesium, så damen på apoteket sa at jeg kunne ta 2 tyggetabletter i tillegg til multivitaminet. Jeg er ikke så veldig plaget av legg-kramper, men våknet natt til lørdag av at det strammet, så da var det rett ned på apoteket når det åpnet. Har ikke hatt antydning til kramper etterpå, men om det er tilfeldig eller om magnesium virker så fort vet jeg ikke.. Men ihvertfall verdt forsøket... PS! Hun på apoteket sa at dersom jeg tok mer enn foreskrevet på esken, burde jeg ta opp problemet med legen istedet for å øke tablett-dosen.
oktoberbarn Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Jeg sleit veldig med legg-kramper i siste svangerskap. Denne gangen har jeg sluppet unna hitill.... Jeg tok Kalsium tabletter, 1 per dag, og det hjalp meg. Ble kvitt de JÆVLIGE krampene!!
minime<3 in belly Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har kramper i leggene hver natt. Våkner av det når jeg beveger meg... Det er veldig slitsomt. Men jeg vet ikke noen råd desverre! Jeg tar gjerne i mot råd selv. Jeg er i uke 32 nå.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Mitt beste tips er masasje. Mannen min masserer leggene mine med eller uten olje. Han stryker opp langs med tykkleggen fra ankel til kneet. Han stryker også litt på foten. Men fotsone terapi er ikke noe for oss så der stryker han bare akkurat så hardt at det ikke kjiler. Jeg synes også dette hjelper mot vann i beina. Og så er dte jo godt med masasje da. Han synes egentlig ikke det er så morsomt å masere meg. Men jeg har forklart han at det ikke er så morsomt med legg kramper heller og vi er jo altså to om denne ungen. Han får jammen meg "lide" litt han også
ninen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2007 ja enig i at mannfolka må bidra litt :-) takk for tipset, skal prøve massage!
Kufiolilla Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har vært en del plaget med dette i løpet av livet (husker en gang i tenåra hvor jeg fikk kraftig krampe i begge leggene tre morgener på rad NØYAKTIG klokken kvart på syv!!!), men siste årene har det begrenset seg til moderate kramper under foten. Men nå i svangerskapet har de grusomme leggkrampene kommet tilbake... Massasje hjelper bittelitt i stunden, men som forebyggende hjelper det faktisk å strekke leggene ordentlig ut før man går til sengs! .o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå