Micca81 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Nå er jeg 35 uker på vei, og siden jeg er rimelig sikker på at jeg har termin før det UL viser, så tenkte jeg så smått jeg skulle begynne å pakke bagen. Men hva i all verden trenger jeg? Veldig takknemlig for innspill!
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Tips til bag (hva jeg pakker i min egen) Jeg gidder ikke skrive opp helsekort og blodark på lista, for det vet du jo at du må ha med deg - toalettsaker: tannbørste, tannkrem (kjøpt nytt, ellers glemmer jeg det), shampoo, såpe, hårbørst, lypsyl og bind - truser (fysj) og ammebher - crocs eller slipperser til å tasse rundt i - mobillader - kamera og evnt lader - joggebukser (2 stk) - olabukse - 3-4 topper (fikk tips om å ha noen, for når amminga setter i gang svetter man visst mye) - hjemreiseklær til baby (legger det i bilstolen til mini jeg, så samboern tar det med samme dagen som vi skal reise hjem) - evnt ønskeliste for fødselen om du har det. Her er noen tips iallefall
fox`y Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 jeg pakket me meg sist jeg fødte: *truser *bh *topper *behagelige bukser *sokker *slipperse *badekåpe *ammeinnlegg *nattbind *toalettsaker til gutten: *3 bodyer *bukse *sokker *smokk *hentesett
vær_85 Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 jeg fikk en bok av jordmor og inni den står det at man trenger: Til mor: amme-BH, morgenkåpe, tøfler, t-skjorte og joggebukse (el.l), klær til hjemreisen, kam, børste, sjampo, balsam, deo, fuktighetskrem, håndkrem, sminke(?), lesestoff, skrivesaker, småpenger eller mobil me lader, noe og drikke, evt frukt, fotoapparat. Til barnet: body(evt truse og underskjorte), Hentesett med lue, bilsete eller bag med sikkerhetsnett, babyteppe. Dette er jo da bare en retningslinje, du bestemmer så klart selv
Som Natt & Dag Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Jeg pakket baggen i går og dette er det jeg har i den: 2 par joggebukser 3 topper 1 lett genser Pysj (husker fra sist at sykehusskjorten var veldig har og ru mot såre brystvorter) Morgenkåpe Truser Sokker Ammebh Ammeinnlegg Slippers Tannnbørste + tannkrem shampo + balsam dusjsåpe + bodylotion dagkrem + håndkrem deo Lypsyl Negleklipper og fil (jeg har lange negler, noe som kan være veldig upraktisk når man skal stelle den lille, husker at jeg angret veldig på at jeg ikke hadde med dette sist,,) Hårbørste + Hårstrikk Kamera + lader Mobil + lader I pod bok Halslinser (man blir lett sår i halsen pga tørr luft) Imsdal (den venter i kjøleskapet) Kjeks Notisbok og penn Hentesett til Nurket Babyteppe Smokk
Som Natt & Dag Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Har også et skift til min kjære i baggen.
spindel Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Noen som tar med egne håndkler? Husker ikke hvordan dette var sist. Innbiller meg at jeg hadde med det.
Som Natt & Dag Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 De har håndklær, men tror de er ganske små... Jeg vurderer å ta med et hjemmefra, men har ikke pakket det ennå...
spindel Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Da blir det med et stort håndkle også Liker ikke sånne små puslehåndkler jeg!
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Det aller viktigste er å ha med behagelige, deilige klær som ikke strammer. Man er gjerne øm i hele kroppen. Da er det ekstra deilig med slike klær. Jeg savnet morgenkåpe forrige gang, det er god å kunne ha noe å hive rundt seg når man f.eks skal stå opp og gå på toalettet. Ellers trenger man det man gjerne ellers tar med seg av toalettsaker når man reiser bort. Slippers o.l er viktig. Husk at føttene kan hovne opp endel etter fødsel. Tenk over dette når du planlegger skotøy til hjemreisen og. Skal ta med private klær til babyen som den kan ha på seg på sykehuset. Noen skift med bodyer ol. i farger...Jobber selv med bla. nyfødte, og jeg synes det er så ekkelt med de hvite sykehusklærne babyene får på føden....de blir liksom litt "syke" (jeg er nu litt rar da ). Amme-Bh, men jeg synes oppklipte nettingtruser man får på noen barselavdelinger funker like fint. Smokk (ønsker å innføre det så snart ammingen er vel etablert). Fuktighetskrem er et must for meg, spesielt til hendene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå