lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Gutten min på 6 mndr er god og spise, og her inne får jeg inntrykk av at dette er unormalt mye. Han er ikke en tjukkas baby i det hele tatt, men tettbygd og lang. ca 71 cm og 8 kilo tipper jeg... Han spiser: ca 07.00 pupp og grøt av 130 ml ca 11.00 150 ml mme og en banan/fruktyoghurt ca. 15.00 pupp og et 6 mndr middagsglass ca 18.00 100-150ml mme grøt av 130 ml fruktyoghurt
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2007 han har matvett ja! Rart han ikke er tjukkere egentlig.. Han har vel god forbrenning:)
gammel røy Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 men ble litt usikker. ikke litt vel tidlig for yoghurt? mi tøtta spiser bare litt mindre, men er også litt mindre av størrelse.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2007 jeg kaller fruktpure for fruktyoghurt jeg:) Men da har du jo en flink jente du da:) er hun gammel?
gammel røy Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Hun er 6 1/2 mnd og var 64 cm og 7,2 kg på 6 mnds kontroll (har lagt på seg myyye siden den gang- et par ekstra valker rett og slett). Nå har vi begynt å kvitte oss med nattmåltidene- hun trenger dem jo tydeligvis ikke for å legge på seg. Har blitt kvitt ett og har to igjen!! Hun liker ikke fruktpure- hoster og harker dersom hun får eplepure (kjøpt elle hjemmelagd) og vil ikke ha moset banan, bare biter. har din noen favoritt?
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2007 God jente hun da:) Så søtt med valker! Min gutt har ikke så mange han, men de han har er kjempesøte;) Han skal på 6 mndr kontroll i morgen, spent på om det jeg tipper han er, stemmer. Han kuttet faktisk nattpupp helt da han var 5 mndr, så deilig! Men han har bestandig spist mye, så han får vel også det han trenger på dagtid. Hihi, litt sånn som meg hun da, jeg er heller ikke så glad i frukt... Lillingen her begynner å rope når han ser banan, og en er nesten litt lite, så det er vel favoritten tenker jeg. Men fruktpure er topp det også. Har faktisk enda ikke gitt han noe han ikke har likt... hm... aner ett lite matvrak her=) Er hun en aktiv jente? ruller og sånt?
gammel røy Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Noen ganger litt vel aktiv, vi må barnesikre bedre. Trekker i enhver ledning. Hun ruller begge veger, står på fire og åler seg fremover i nokså full fart (spesielt i jakt på katten). prøver også å dra seg opp etter beina mine. Men hun er ikke noe ivrig til å pludre eller sitte rolig å kose med oss eller øve seg på å bruke fingrene. Har også alltid hatet å ligge på rygg, så hun interesserer seg rett og slett ikke for å prøve å putte beina i munnen, noe jeg ser andre på hennes alder er ivrige til å gjøre. Enn din da, aktiv krabat eller en tenker?
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2007 han er en aktiv krabat han også, stort sett umulig å ha i fanget=) Bare når han er trøtt at han kan kose. Og når vi er på besøk og det skjer mye rundt han så kan han sitte i fanget og bare observere lenge.På stellebordet er han en makk, vurderer sterkt up & go bleier... Han ruller begge veier, men bare innimellom. og i dag så klarte han for første gang å kravle litt framover, han løftet rumpa og spente fra med beina. Ellers er han ofte sett i flygestilling=) Han kan godt ligge på rygg og leke, både med leker eller med å putte føttene i munnen, noe han har vært veldig ivrig på. Kjøpte hoppegynge til han nå, og det var stas. Ikke verst at din åler seg allerede da! Det er vel tidlig? Morsomt når de hele tiden gjør noe nytt!!
gammel røy Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Skikkelig morsomt, men det har blitt en utfordring å få til husarbeid. Spesielt siden hun ikke er noe fan av å sove om dagen. Det ¨gikk fort fra hun klarte å spenne seg litt fremover, til hun begynte å åle/gynge seg fremover. Det er de siste dagene det har blitt skikkelig fart over det. Litt tidlig, men som sagt er det andre ting hun ikke kan. Har også en hoppegynge, men den ble hun illsint av. Begynte han å hoppe over nattmåltider selv, eller måtte dere gjøre noe aktivt selv. Jeg tror hun bare våkner på samme tidspunkt hun er vandt til å våkne.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2007 Han kuttet nattmåltidet av seg selv, helt plutselig, og etter det har han ikke spist. ikke de gangene han har blitt tilbydd heller. men han vpkne endel for kontakt og sutt...
gammel røy Skrevet 14. mai 2007 #12 Skrevet 14. mai 2007 ok, tror ikke det skjer av seg selv her. må nok være aktiv. Nei, nå slo hun seg igjen. Må gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå