LINDA*** Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Må jeg ta kontakt med HS? Når evnt. Hva er opplegget? Og må jeg ringe til legen nååå for 6-ukers kontroll?
Circe Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 HS ringte meg. Men du kan jo bare ringe å spørre. Du må kontakte din lege for din 6 ukers kontroll ja.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Du får tilbud om det når du går til kontroll på helsestasjonen. Du kan vente med å ringe legen til du er klar for undersøkelse. Ingen som kommer og henter deg til det. Om du vegrer deg litt for den blir det ikke bedre av å utsette da:) Den er veldig lite farlig og de bruker ikke "musedeler" hvis du har revna (husker ikke hva det egenlig heter...)
selfangerkjerringa Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Greit å ringe legen og bestille time til 6-ukerskontrollen i god tid, det hender legekontorene har litt ventetid HS skal ta kontakt med deg innen et par uker etter fødsel.
2nj♥ Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Her er det slik at helsesøster ringer ca en uke etter fødsel for å avtale hjemmebesøk, og når hun kommer har hun med invitasjon til barselgruppe. Regner med helsesøster tar kontakt, men om du ikke har hørt noe om noen dager, skader det jo ikke å ringe å høre. Ville bestilt time til 6-ukers kontroll nå, er jo ofte lang ventetid hos disse legene Men det gjør ikke noe å ta ktr senere enn 6 uker da.... Jeg var der 10 uker etter fødsel denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå