liten_passasjer Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er i uke 29 og tenker mye på dette med spark. Kjenner babyen min godt om kveldene, da kjenner jeg både dulting og at den "turner". Resten av dagen kjenner jeg mindre bevelgelser, i lange perioder er det helt stille. Har jo lest at mye liv i magen betyr at babyen trives. Men hva er mye liv? Jeg kjenner heller ikke tydelige spark, men mer bevegelser. Tenkte å fylle ut sparkeskjema i den "tell trivselen" kampanjen, men tror jeg hadde blitt stressa, så det dropper jeg. Hvordan sparker det hos dere? Hadde vært ok å høre fra flere.
Mia_I Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er i uke 39, og har hele graviditeten kjent klart mest bevegelse på kveldene. Kjenner den innimellom i løpet av dagen også, spesielt etter at jeg har spist eller drukket. Jordmora har sagt at så lenge jeg kjenner liv regelmessig er det bra. Har morkaka liggende foran, så den kan være med å "dempe" sparkene. Har også droppet skjemaet, ble for stressa av det, så følger heller med på "egenhånd". men vanskelig å vite hva som er for lite!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 jeg har vært bekymret for spark hele graviditeten, og har noen dager nesten ikke kjent noe og deretter dager etter store bevegelser (uke 27-33) Jeg er nå i uke 39+5 og hun har aldri vært så aktiv som nå. jeg tenkte også på det med skjema, men enig med deg at det kun blir et stress og kuttet derfor ut. Med meg var det ikke noe mønster i bevegleser, noen ganger var det full aktivitet midt på dagen og andre dager på kveld eller morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå