Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gi jenta mi skummet melk. Hun har drukket kumelk fra 13 mnd og da lettmelk, men vil vende gradvis av med flaska nå så derfor skummet melk, pluss at den metter mindre enn lettmelk. Men har glemt å sjekke om det er ok å gi småbarn skummet melk *flau*. Hun har fått det i en uke nå, 2 * 220 ml i døgnet og det går fint.

Men er det greit å gi skummet melk? Det er ikke farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha gitt ekstra lett melk. Det blir brukt i barnehagen der lillegutt går.

Skrevet

Hvorfor skulle det være farlig? Jeg har alltid drukket skummet melk selv (vi var vel en av de få familiene som drakk det da jeg var lita) og gutten vår på 20 mnd får skummet melk hjemme. I bhg drikker de lettmelk.

:)

Skrevet

Ikke farlig i det hele tatt. Melkefett trenger vi ikke mye av i våre dager, så å gi skummet melk er helt ok. Bare se til at hun får i seg nok sunt fett andre "steder" i kostholdet. :o)

Skrevet

Jeg begynte med lettmelk delvis for å avvenne og delvis fordi jeg la merke til at lettmelka gikk utover apetitten hennes. Den metter nok mer. Og jeg ønsker at hun skal få i seg det hun trenger gjennom mat. Vi har et veldig variert og sunt kosthold, så det går av seg selv. Da fortsetter jeg med skummetmelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...