MAMMA1 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er mer eller mindre desperat nå, er 3 dager over termin og trenger noe effektivt for å framskynde aktivitet! Det må da finnes noe som kan hjelpe.Har lest om alle kjerringråd, bla kanel (som jeg har spist hver eneste dag i 2 mnd), gått i trapper osv, men ingenting hjelper.Noen med GODE råd? Koffein er det bra el dårlig i denne sammenheng?
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel. Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte. Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen. Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene. Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner. Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere. Fødselsfremkallende pizza #1. Pizzadeig: 9 dl hvetemel 1 pk gjær (tørr/fersk) 1 ts salt 3 ss olivenolje 3 dl vann --- La deigen heve ca. 30 min. Pizzafyll: 2 ss margarin 1 stor løk 500g kjøttdeig 1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè 2-3 hvitløksfedd 1-2 ts malt muskat 1 ts salt ½ ts pepper ½ ts oregano ½ ts basilikum ca. 2 dl vann ost --- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge. Fødselsfremkallende pizza #2. Pizzadeig: 3 dl vann 3ss olje 1 pk gjær 1ts salt ca 500g hvetemel --- Varm vann og olje til 37 grader, og bland sammen med resten av ingrediensene. Kna deigen godt, og hev til dobbel størrelse. Pizzafyll: 4-500g kjøttdeig 4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!) salt pepper chilipulver 1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset) 1 boks sjampinjong 1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul) oregano revet jarlsbergost --- Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver. Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min. Diverse tips. # Bitter lemon. # Hoppe tau. # Vaske vinduer/trapper/gulv. # Et glass vin. # Biola. # Mini-klyx. # Lakserolje.
MAMMA1 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2007 Åh, takk for svar...men..jeg trenger råd som ikke har med sex å gjøre (har prøvd det, uten hell i både første og dette svangersk). Sikkert god pizza, men skal det kunne sette igang rier?
Gjest MMJ Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Ei her om dagen som sa å bade i iiiiiiskaldt sjøvann satt i gang fødselen... Ikke vet jeg.
@stronauten med 3 små Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Nope, dersom ikke babyen vil ut, er det nok bare sykehusets metoder som er helt sikre...Dersom det var noe som VIRKELIG virket uansett modning hos mor, tror jeg nok vi ville visst om det. Dersom din kropp er mottakelig kan nok flere av kjerringrådene fungere, men hvis ikke, er det bare å vente på naturen....kjedelig.... har selv 12 dager til termin og er leileilei, men må nok bare holde ut. Har fått mine 16 og 12 dager før, så jeg er riiiiiiimelig klar nå ja! 8-P
~hope~ i 7.himmel Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Fulltarm kan provosere frem rier:) Ellers så spekulerer forskerne i om fettfattig mat gjør at babyen setter i gang fødsel,pga at han får for lite fett inni magen og må dermed ut for å få det han trenger.Ikke akkurat noen kjerrigråd dette da.men noe å tenke på..?
MAMMA1 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2007 Søren, tømte tarmen i morgen;-) Skulle kanskje holdt på det da! Jo, kanskje gode råd det her, men spørs om det hjelper med fettfattig mat kun èn dag..må sikkert lengre tid til..og jeg har ikke tid til å vente mere.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 hehe..uff..akkurat som om gåstilen oss gravide ikke er rar nok fra før,om ikke vi skal "holde inne" også
Mirakelungen Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Personlig tror jeg at det ikke er sunt å tukle med naturen, tror heller ingenting på at vi sjøl kan sette i gang fødselen sånn uten at det kan ha konsekvenser,,, Du blire bare mere lei/sliten, du har jo nådd målet snart, tenk at du har bikket over termin og alle de 40 ukene har du lagt bak deg nå Jeg ønsker deg til lykke med tålmodigheten:)
MAMMA1 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er jo fullstendig enig med deg, det har vært min innstilling hele tiden..helt til nå.
solrose Skrevet 14. mai 2007 #12 Skrevet 14. mai 2007 Ville bare si at jeg føler skikkelig med deg! Har det akkurat på samme måte selv og vil vil vil ha fødsel NÅÅÅ. (Termin 16 mai). Vil ikke ha noen 17-mai baby, men det får jeg nok ikke velge. Skal til akupunktur i morgen, har gått til modning en gang i uka siden uke 36, og håper at det kan hjelpe, men våger ikke tro det. Får se jeg kan lure til meg litt senge"kos" i kveld, men det blir litt rart for mannen tror jeg. Han er desverre ikke like utålmodig som meg... Masse lykke til til deg. Det er snart vår tur nå uansett
doble Skrevet 14. mai 2007 #13 Skrevet 14. mai 2007 Den gangen jeg fødte sist, hadde jeg drukket to kopper lakrisrot te (dagen før)(dagen etter termin) og en kopp samme dag(to dager over), vært på sykehuset (gikk opp 4 etg), dro hjem litt deppet, men fikk en vanvittig trang til å vaske da jeg kom hjem...så jeg gjorde det;) Så satt jeg meg ned og slappet av med en god, sterk kopp espresso og idol på tv`n. DA gikk vannet,så det fosset;) Vet ikke om det var det som gjorde susen... Men det skader ikke å prøve, siden du allerede er over termin. Men det holder med to koppper om dagen da!! Tror aktivitet, og en sterk kaffe funker fint om alt er klart;) Men ikke slit deg heelt ut, du trenger krefter til fødsel også. LYkke til! Håper du føder snart;)
MAMMA1 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2007 Takk det samme:-) Har selv hatt 6 timer til modningsakup, men det som jeg leste tidligere om å ikke gå over termin da, skjønner jeg ikke stemmer. Får bare håpe modningen gjør at fødselen blir lettere, når den først er i gang... Tips til deg..dere bør ha sex morgen og kveld fram til terminen din om det skal hjelpe.(iflg råd her inne)
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #15 Skrevet 14. mai 2007 Sex livmorhalsen skal visst bades i spermie. Slapp av, hvil deg masse. Få massasje. Når kroppen slapper av har jeg tro på at det kan skje noe. Gå tur, hvis du klarer det.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #16 Skrevet 14. mai 2007 sist startet fødselen når jeg ga opp og gikk å la meg,slappa helt av da,tok 10 min..
ekatja Skrevet 14. mai 2007 #17 Skrevet 14. mai 2007 Hei! Sliter med det samme. Følgende har jeg prøvd (tydeligvis, uten resultat) -Bringebærblad te. -Bringebærblad kapsler -Kanel stenger - uttrekk -Massere hendene -Sex/ brystvorte stimulering -Aktivitet. MEN den lille admin dir VIL IKKE UT!!!! Drømmer hver natt om at riene har startet, og magen er borte, og at alt er over... Dette er et slit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå