Gå til innhold

Hentesett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å virke fryktelig dum: Kan noen forklare hva slags klær et hentesett er? Og vasker dere klærne babyen skal ha med OMO. Blir det for sterkt? Å ja.. jeg signerer med anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he..et hentesett er det du har på babyen når du drar fra sykehuset...som regel litt ekstra fine klær;) Jeg skal ha med en nydelig hvit sparkebukse i velur og bukse og jakke utenpå som moren min har strikket;)

Har selv vasket alt tøy med nøytral (tror jeg det heter)..men vet ikke om det er nødvendig. Viktigste er vel kanskje å droppe masse skyllemiddel med sterk lukt...tror jeg.

Skrevet

Lurer litt på det selv... vasker med Neutral selv..er uten parfyme!

Skrevet

se på bildene mine..der er det et bilde hvor det står hentesett..noe man har på babyen hjem fra sykehuset....

omo funker nok bra det :-)

Skrevet

Hentesett er de klær'n babyen har på seg den dagen dere skal hjem fra sykehuset.

Har vasket alt babytøy, nytt og arvet i omo og bruk skyllemiddel uten parfyme....

Skrevet

Det heter hentesett, fordi det er klærne du tar med deg den lille hjem i! Får jo låne klær så lenge dere er på sykehuset, men når dere skal hjem så må jo den lille ha på noe da også. Derfor hentesett. Det er ofte tilpasset årstiden du skal reise hjem med babyen. Varme klær på vinteren, mindre på sommeren. Jeg skal ha med lue, sparkebukse, body, sokker, en liten jakke, et teppe og en dyne. Da kan jeg "ventilere" eller pakke inn alt etter hvor varmt / kaldt det er ute.

Skrevet

Enig med tina, men vil bare si: skyllemiddel med MASSE parafymelukt er "fy fy" :0)

Skrevet

Hehe.. jeg må bare fortelle en liten historie om hentesett, som jo er akkurat det de over beskriver, de klærne babyen har på seg når man reiser hjem fra sykehuset, gjerne litt finere tøy, ofte strikket av vordende bestemødre/mødre/tanter etc..

Det var enten svigermor eller søsteren hennes, som strikket et alledeles nyyyydelig hvitt hentesett til oss da jenta vår skulle komme.., det ble lagt stor vekt på at gullet som skulle bli født skulle ha "ordentlige" klær da vi skulle reise hjem fra sykehuset.. dette er da ca 2 år siden...Februar måned.

Og jenta blei da født hun, og ikke var hun så stor heller, ca 3 kg...48 cm... og alle på rommet knakk sammen av latter da vi skulle dra frem hentesettet for å se hvordan det passet i forhold til gullet... la oss si det sånn, at vi kunne godt ha puttet en baby i hver fot på buksen.. og jakken... "don't even get me started...." Den måtte jo rulles opp 20 cm !!

Enden på visa ble at svigermor durte ned på den lokale babybutikken, kjøpte rosa hentesett i velourstoff, strl 56, også dette aaaalt for stort, men vi kom oss da hjem, selv om vi stadig måtte sjekke om babygullet fremdles var inni alle klærne ett sted... ;-)

Denne gangen har jeg kjøpt en brun og hvit sparkebukse, strl 50, med matchende lue, fra Lindex, med litt retro mønster, helt herlig... også tar jeg med en blå body og en rosa, alt etter som det blir gutt eller jente... :-) Er juli baby denne gangen, så forhåpentligvis trenger vi ikke så mye strikket tøy på utsiden....

Og hvis noen lurte, det strikkede hentesettet passet omtrent da jentungen var 6-9 mnd, og ble brukt flittig da.. ;-)

Skrevet

Min kjære mamma har strikka (i bomull)et kjempe fint hentesett i lysblått :)

Liten søt bukse, og et søt jakke til...

Gleder meg til å ha den på gutten vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...