Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 skal til syden om en uke, hva skal man ha med seg. hvor høy solfaktor burde mann ha. hørte mann har mye pigmenter når man er gravid. hvor mye klær bør man ha
1jente+1spire Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Spørs hva sol faktor du bruker i syden til vanlig...jeg brukste samme, men kansje litt sterkere på magen og passet litt på den... klær pakket jeg det jeg ville hatt selv om jeg ikke var gravid... ellers husk HELSESKJEMA:D støtte strømper til fly turen tror bare det var det uten om det vanlige jeg hadde med...
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Jeg brukte Vichy solfaktor 20, funka helt fint for meg( blir lett brent), husk å smør deg inn ca 30 minutter før du går ut i sola. Da rekker filtrene i solkremen å trekke inn og gi virkning... Ellers er det greit å ha med antibac våtservietter til å vaske hendene med før du spiser, idoform kapsler for å redusere risikoen for diaré. Gravide skal ikke bruke imodium. Hadde med meg klær som til tidligere reiser. det er ikke farlig å være i sola eller å bade, alt med måte liksom. Tabletter eller mixtur mot halsbrann. (gaviscon, link). I tilfelle du skulle reagerer på krydder... Lang flytur? Kan være greit med travelsocks
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Skal du til et EØS-land må du huske europeisk helsetrygdekort.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Jeg kjøpte solhatt og beskyttet magen innimellom med en singlet fordi det var så varmt der jeg var. Ellers viktig å drikke mye og avkjøle seg i basseng. Kos deg! Deilig med en ferie, ja!
*RutIetutt* Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Hæ? Dette har ikke jeg hørt noe om før....hvor får en tak i dette helsekortet? Har jo snakket med legen min flere ganger om at vi skulle til Spania (Gran Canaria) når jeg var gravid, men han har ikke nevnt noe om dette...er Spania et EØS-land forresten...? *litt blond her nå* Vi reiser på lørdag...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Jeg var på charter for noen uker siden og da vi skulle hjem fikk jeg problemer ved innskjekkingen fordi jeg var gravid. Hadde terminbekreftelse og alt mulig og var da 31 fullgåtte uker. Husk å ha det på engelsk, det er lurt. Det ordnet seg til slutt men jeg sto der å var rimelig irritert! Men det var charter, rutefly er nok andereledes.
*RutIetutt* Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Uff, jeg har bare fått det på norsk...men jeg skal fly med SasBraathens da...får ta på meg noe sort og "holde" magen inne, he he;o)
millamamma Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Jeg kom hjem fra charer-tur på lørdag. Eneste extra jeg hadde med ifm gsvangerskapet var helsekortet med blodtype++ (i tilfelle noe skulle skje..). Trengte ingen terminbekreftelse så lenge det var mer enn 8 uker til termin, så rakkd et akkurat. Ellers gjorde jeg som jeg pleier i syden.. solte meg (12 og 8 faktor), drakk masse vann, spist is og badet :-) Er bare greit å kjøle seg ned under parasoll eller med et bad før du blir altfor varm, så ikke babyen blir overopphetet der inne. (+ være litt obs hva du spiser kanskje.. Jeg spiste ikke noe kjøtt eller salat)... GOD TUR og kos dere!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå