Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Jeg er ganske ny på 2. trimester, og føler meg heller ikke noe særlig gravid akkurat. Er det andre som føler det slik? Jeg er snart i 14. uke men har gått ned to kg siden jeg først fant ut at jeg var gravid. Synes jeg kan skimte en liten kul på magen, men lurer på om det bare er innbilning. Symptomene mine har sakte med sikkert forsvunnet, og puppene har heller ikke vokst. Føles helt merkerlig at man skal være gravid å føle så lite. Men det er kanskje vanlig? Andre erfaringer på området? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt vanlig, heg har hatt det sånn helt frem til nå, er 19 uker. Nå den siste uka har jeg begynt å kjent liv og bebissen sparker nesten daglig:) Jeg har fremdeles ikke fått noe særlig til mage så det er godt å kjenne at h*n lever hvertfall.... hehe. Lett å bli bekymret når man hverken føler seg eller ser gravid ut, men dette er ikke unormalt i uke 14, du får bare nyte det mens du kan :)

Skrevet

Her kan jeg berolige deg :) For omtrent sånn tenkte jeg også da jeg begynte på andre trimester- hadde bare en liten bul på magen som ingen kunne se, puppene var stort sett de samme (dvs de begynte å vokse da jeg var sånn 7-8 uker på vei, men nå har veksten stort sett stoppet opp, enn så lenge) og det er helt vanlig at symptomer som kvalme og trøtthet etc forsvinner når man har vippet 12 uker. Det er pga at fosteret er ferdig utviklet etter første trimester, og skal bare vokse. (stort sett)

Men, da jeg var 16-17 uker på vei, begynte plutselig magen å vokse i rekordfart! :) Den forandret seg tydelig på en uke. Og puppene mine forandrer seg også nå, området rundt brystvortene begynner å bli mørkere og mørkere...

Så bare vent- babyen din har såvidt begynt på sin store vokseperiode, og det vil du garantert merke! ;)

Hilsen ei som er i 20 uke nå, og koser seg med viltre babyspark:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...