solstråla78 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Lurer på hvordan jeg skal få speilene fine uten skjolder..Vasker med jif/ajax glass og vindu, men synes ikke det blir så fint. Brukt både mikrofiberklut og sterkt papir å tørke det av med. Blir liksom skjoldete, og det er verre enn noen ting.. Har jeg for lite eller for mye spray på, tørker jeg feil..Tips meg gjerne, blir lei av å ikke få det til.. Sliter med det samme når det gjelder vinduer, bare da bruker jeg selvsagt nal og grønnsåpe/salmiakkvann..
doffine Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 prøv å gå over speil og vinduer med avispapir helt til slutt:-))) Tro det eller ei, men du får ikke finere speil og vinduer enn å bruke det... Bruker du grønnsåpe/salmiak vann, så anbefaller jeg også en liten dasj med eddik... får en ekstra glans over vinduene..
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 jeg har kjøpt en boks med spray/skum fra lidl. som er til å rengjøre alt i glass også speil. den gir en fantastisk glans. en stund etter at jeg har vasket med den, går jeg over med en tørr klut igjen og polerer. har blitt avhengig av den. da jeg har en del glassdører på skap osv.
solstråla78 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 Takk for tips..Lurer bare på, når du går over med avispapir, hvordan gjør du det..gnir du/ lager sirkler eller? Kan det gjøres på vindu også?? Skal jammen prøve å tilsette litt eddik også gitt! Du som bruker skum fra Lidl..Hva heter det? Bruker du en vanlig klut og gjør akkurat som du polerer? Bruker du lang tid på det? Gjør du det om og om igjen på samme sted samme gang eller? Hilsen en som ønsker blanke vinduer og speil:-)
77modell Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 På speil bruker jeg bare vann å en mikrofiberklut, genialt enkelt blir helt blankt,ingen sjolder. Vindu: bøtte med salmiakk å litt zalo, vask på gni litt å bruk nal og en tørr klut til å ta kantene. ELLER nylonvask, ei tube med noe såpe greier. vask på å tørk av med en klut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå