Gå til innhold

Sopp ... Noen tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i trettende uke av svangerskapet og er plaget av sopp. Jeg var også kjempeplaget før jeg ble gravid i ca en halvårsperiode. Jeg har prøvd det aller meste. Lite sukker, lite gjær, bomullstruser, biola, melkesyretabletter, you name it. Og Canesten selvsagt. Det vender tilbake etter kort tid. Nå er jeg igjen plaget og da jeg spurte om hjelp på apoteket. Fikk til svar at om jeg først hadde fått sopp under svangerskapet så forsvant det ikke før etter fødselen, siden det er hormonelt betinget. At ingenting vil hjelpe. Jeg er helt rådløs, vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er så slitsomt å være plaget, det klør jo og det svir og er rett og slett veldig ubehagelig. :( Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å høre med lege?

Er jo det en skal gjøre generelt når det vender tilbake!

Kanskje det må noe sterkere til. Eller det er en helt annen infeksjon du har.

Jeg har aldri hørt at vi gravide ikke blir kvitt soppinfeksjoner igjen.

Ikke bra å gå for lenge med det heller.

Skrevet

Har du brukt den ukespakningen med canesten? Jeg var plaget med en hardnakket soppinfeksjon som ikke ville gi seg. Hadde da bare brukt de på 500mg.

Legen min anbefalte meg å ta en ukespakning, altså å behandle det over 1 uke. Da ga det seg hos meg.

Det finnes og et annet preparat som sies å være bedre enn canesten. Det heter pecaryl. Kanskje verdt å prøve? Men ta da den pakningen med flest i slik at behandlingen går over flere dager.

Skrevet

Hei hei.

I mitt forrige svangerskap leste jeg mye i bladet Gravid og der stod det en del kjerringråd. Jeg brukte dette ene som hjelper for sopp og det er å dynke en tampong, liten tampong med te-treolje som du får kjøpt på helsekostforetning, det hjalp meg. Tampongen bør byttes ut ca hver 3.t eller hvis du merker ubehag. Tampongen skal ikke dynkes så mye at den utvider seg.

Det hjalp meg, du kan jo prøve;)

Skrevet

Hæ? At har du først fått det så blir du ikke kvitt det før etter svangerskapet?? Det var da en veldig deprimerende tanke !! :-(

Enig med henne som sier at du kan prøve lengre kurer. Jeg var ogå litt laget, men bare 2-3 infeksjoner på rad. Men det var nok, da var jeg lei! (og dyrt var det også å hele tiden kjøpe nye kurer...) Jeg tok først en kur, og rett etterpå den var over (etter råd her på BIM): kjøpe en 10 ml sprøyte uten spiss på apoteket, blande litt yoghurt naturell med vann og sprøyte det inn 2 ganger daglig. Det funket som bare det! Har ikke vært plaget med det siden, dvs på 2 mnd. For etter mange kurer så er floraen i skjeden din helt fucked up, og for å normalisere den så kan du prøve dette. Husk at du får sprøytet godt inn, ikke bare det ytterste. Jeg fylte sprøyten 2 ganger hver gang jeg gjorde det for å være sikker på at det skulle være nok. Billig, enklet og funker! :) Håper det kan være til hjelp, for sopp er noe h**vetes herk, og en sann plage! :-/ Du kan bruke dette så ofte du vil, gjennom hele svangerskapet, daglig for å forebygge når du først er kvitt det. (var det jeg satset på, å bruke det gjennom hele sv.skap, men så gav det seg etter et par dagr :)

Lykke til, kom gjerne med tilbakemld om det hjalp! :-)

PS: en annen ting, du vasker deg ikke m såpe antar jeg, og etter samleie må du skylle ut sæden, for den er basisk, og fucker up det sure miljøet vi har i skjeden. :-o Slikt kan også skape soppinfeksjoner :(

Skrevet

jeg har en venninne som sliter med sopp-inf. hun er ikke gravid så jeg vet at hun får en antibiotika kur hver gang, og det hjelper.. Vet ikke om man kan ta den npr man er gravid da.

Skrevet

jeg var plaget før... slutta med stringtruser.. ble en helt annen verden!!

nå bruker jeg vivag inn i mellom. føler at jeg har fått kontroll!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...