Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 ser ut som jeg blir alenemor...uff uff,det er såå vanskeligt!koss kommer eg til å klare meg??gutten min er 16mnd,skal begynne i barnehage til høsten.jeg jobber ca 70% og har utbetalt fra 10-13000 pr mnd.jobber på provisjon. ka får eg av hjelp??
yinyang Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Hei hei Du kan lese mange tråder om råd og tips her. Og du kan se om rettigheter og økonomi på nav sine sider: Enslig mor/far Overgangsstønad Stønad til barnetilsyn Utdanningsstønad Tilskudd til flytting http://www.nav.no/page?id=267 det står også mye på sidene til alenemedbarn.no og aleneforeldreforeningen.no Totalt vil du ha over 18.000 i mnd. Du vil få gradert overgangsstønad, regnet ut fra lønnen din, du vil få farsbidrag, ekstra barnetrygd, støtte til barnehage, og hvis du begynner utdannelse får du utdanningsstønad. Du vil også kunne søke bostøtte hos husbanken. Lykke til, dette går bra. Vi har klart oss hele gjengen, tøft i perioder, men vi har vel vokst og blitt sterke jenter!!!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 takk for godt svar! jada,det går nok bra til slutt..bare vanskeligt når det står på..å så har eg kjempe dårlig samvittighet øve for den gode,lille gutten min some eg "tar" vekk ifra pappaen som han er så glad i.. uff
yinyang Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Jeg skjønner det med samvittigheten. Den har jeg slitt med også. Veldig dårlig samvittighet. Men jeg har fått et godt råd på veien: Jeg kan ikke få det bedre med meg selv, før jeg kan leve med samvittigheten, og gi litt slipp på den. Og det har jeg klart nå, det går bedre og bedre for hver dag. Begynner neste å regne meg selv for lykkelig nå (Jeg ble alene med mine to unger i januar i år, og har barnefaren på den andre siden av kloden, også han er veldig glad i ungene, men kan ikke se dem mere...)
yinyang Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 En ting til... Barn omstiller seg fort. Og barn har det godt når mor og far har det godt. Hvis det betyr at mor og far ikke kan bo sammen, så okei, men alle parter vil få det bedre.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 tenker på det samme..han har det nok bedre når eg e lykkelig og glad.å han slippe og høre at mamma å pappa diskuterer å småkrangler hele tiden..åå,stakkar liten! ;( koss gamle e barna dine?
yinyang Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Mine barn er blitt "store", jente 2,5 år og gutt i 1.klassen 6 år gammel. De husker, tenker og snakker om pappan, men bare positive ting liksom. Ikke sånn at de er lei seg og vil til pappa straks, men mere at pappa gjør sånn, pappa sier sånn osv. De har taklet bruddet bra, jeg ser de blomstrer nå, kan ikke vært bra for dem, sånn som vi hadde det på slutten...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 bør eg søka på alt ting å tang nå?tar det laang tid å få støtte?må me t mekling?det e eg så ska ha hovedomsorgen.gullet er 16mnd,kan vi bli dømt til 50/50?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå