Gå til innhold

spebarn som bare sover.

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn er 1uke idag. han stort sett bare sover. kan sove opptil 8timer i strekk osv.. flere som har opplevd det?

et eksempel: igår sovnet han i vogna si klokka 14. vekket han da klokka 19. han var våken, spiste godt, sovnet igjen ca 21. vekket han inatt klokka 0315. spiste godt osv da også. sovnet igjen 0430, og sover fremdeles. nå er klokka 1040.

er så i tvil om jeg skal vekke han el ikke for å gi han mat. han virker ikke syk, spiser godt, tisser masse, og har avføring, og er veldig våken når han først er våken. jeg synes liksom det er så lenge for han å være så mange timer uten mat..

hva ville dere gjort????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør helsesøstera di.

Men høres jo veldig greit ut da :) Så lenge han spiser godt og virker kvikk og rask mener jeg.

Skrevet

Hei! Må bare si at jeg har ingen erfaring, men har lest en del, og der står det at man skal vekke barna for å gi de mat. Både for din skyld og for barnets skyld.. :0) Det stod et sted at det ikke var slemt å vekke et bar for å gi det det beste det visste..hehe.

Skrevet

Skal dem ikke ha mat ca hver 4 time? Da burde du kanskje vekke han litt oftere? :)

Skrevet

Så lenge gutten legger på seg å har det bra trenger du ikke vekke han!

Ta deg en tur på helsestasjonen å vei han du.

Skrevet

La gutten sove og gled det over at han har godt sovehjerte! Min første kunne også sove 6-8 timer i strekk, men det viktige var jo at jeg så han la på seg. Han ble forresten født to uker før termin m keisersnitt, og legene sa da at det ikke var uvanlig at ks-barn var trøttere i begynnelsen, rett og slett fordi de ikke alltid var så "klare" for å komme ut (fordi de ikke fikk velge tidspkt selv). Etter fem-seks uker var det som om han plutselig "våknet". Har nå fem dager igjen til termin med nr to, og har bestemt meg for å ta alt med knusende ro hvis jeg får et "sovebarn" denne gangen også. De kvikner tidsnok til!!

Skrevet

Sjekk vektøkningen hans på helsestasjonen.De sover veldig mye den føste tiden, husk de er slitne etter fødselen og små.

Hvor stor er han ?

Min forrige som hele tiden følte jeg de første 14 dagene.

Så enge han legger på seg bra, er det ikke noe å stresse med.

Han blir raskt nok våken lengre etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...